Összes oldalmegjelenítés

2017. szeptember 30., szombat

"Harasó" diós szelet

Harasó diós szelet
Még a tavalyi dió utoljával sütöttem ezt a gyors, egyszerű, de finom sütit.
Hozzávalók:
6 tojás
20 deka porcukor
9 deka darált dió
175 gramm vaj
150 gramm rétesliszt
1 evőkanál sütőpor
10 deka 85%-os étcsokoládé
Nagyon egyszerűen, gyorsan elkészíthető.
Melegítsük elő a sütőt 180 fokra.
A lisztbe keverjük el a sütőprt. A vajat olvasszuk fel, és hűtsük ki. A csokoládét tördeljük apróbb darabokra.
A leütött tojásokat a porcukorral jó habosra keverjük ki, majd keverjük hozzá a kihűlt olvasztott vajat. Ezután kerül bele a darált dió, meg a sütőporos liszt. Kivajazott, morzsával megszórt tepsibe öntjük a masszát, tetejére szórjuk az összetördelt csokoládét, és a forró sütőbe tesszük, ahol kb. fél óra alatt megsül. Végezzünk tűpróbát!
Sütés előtt és után a tepsiben

Hagyjuk kihűlni, addig elkészítjük a mázat a tetejére.
Citromos "jeges" öntet a tetejére.
180 gramm porcukor
3 evőkanál melegvíz
1 teáskanál olvasztott margarin
1 kisebb citrom leve
A hozzávalókat símára keverjük és a sütemény tetejére öntjük. Tálalásig hideg helyen tároljuk.

A receptet Itt találtam. Kicsit pontatlan volt számomra a leírás, ezért kutakodni kezdtem a recept eredete iránt.
Megtalálható itt: http://www.weltinmir.de/rezept/nuss-schnitten-charaso - meg itt:http://www.svetvemne.cz/recept-cs/orechove-rezy-charaso
meg itt:http://www.svetvomne.sk/recept/orechove-rezy-charaso
Ezek mind külföldi oldalak, teljesen ugyanazokkal a fotókkal. A magyar blogíró forrásmegjelölés nélkül adta közre. Biztos vagyok benne, hogy ő nem próbálta ki ezt a receptet...😓
A recept 35x35-ös méretű tepsit ír, amit nagynak véltem, tehát kisebbe csináltam, 23x33-asban, de ebben is annyira vékonyan terült el a massza, hogy csak a tetejére tudtam szórni a tördelt csokidarabokat. Nem derül ki, hogy a mázat forrón kell-e a sütemény tetejére önteni, ezért csak a  kihűlt süteményre öntöttem rá. Egy kanálnyival kipróbáltam a forró sütire, de akkor  beitta. Ekkor rájöttem, hogy azért "jeges" öntet, hogy bevonatot képezzen a süti tetején, tehát hideg süteményre öntjük a hideg öntetet.
Legközelebb 25x25-ös tepsiben készítem, úgy kivitelezhető lesz, hogy nagyjából a sütemény közepébe kerüljön a csokiréteg. Bár így elkészítve is fele lekerült a sütemény aljára.
Egy szeletnek látszik az alja
Rokonlátogatóba mentem, vittem egy tányér süteményt. A rokonok mindjárt meg is kóstolták, és nagyon megdícsérték - főleg a gyerekek. Nekem egy kicsit édes volt, legközelebb kevesebb cukorral készítem.



8 megjegyzés:

  1. Azert nem emelkedik meg a sutid mert a liszt nagyon keves a sok tojas , cukor lehuzza. A mazat meg melegen ontjuk a forro sutire, hogy jol beigya a teszta. Ez nem magyar suti. Kuldok neked receptet majd a levelezodon. Udvozolek Valeria

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Valéria!
      Ebben a sütiben "jeges" öntet van a süti tetején az eredeti recept szerint - tehát a kihűlt süteményre kell önteni, hogy fehér bevonatot képezzen rajta. Ismerek olyan sütiket, például a Citromos görög süti, amit a forró süteményre öntünk, mert ott az a cél, hogy beigya sütemény. Köszönettel veszem, ha küldesz receptet! :)

      Törlés
  2. Keresem én is a diós süteményeket, ez tetszik nekem.Jó lenne ha a Valéria által megírt jó recepthez hozzájutnánk, lehet róla szó?Hiányzik a mázhoz a citrom, mennyi kell bele?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves bmari!
      Köszönöm az észrevételt, hogy lemaradt a citrom - máris javítottam! :)
      Ha Valéria receptjét elkészítem, felkerül a blogra, és bárki hozzájuthat. Egyébként már nagyon sok diós receptem fenn van, az oldalsávban a cimkéknél a diós címszóra kattintva találhatók. :)

      Törlés
  3. Köszönöm, figyelek majd és nézem a diós receptjeidet is.
    Marika

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én köszönöm az érdeklődést, Marika! :)

      Törlés
  4. Ez több mint haraso, szuper jó! 😀

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...