Összes oldalmegjelenítés

2017. augusztus 2., szerda

Gyors csokitorta

Gyors Csokitorta 



Fiam névnapi tortája a munkahelyi kollégáknak. Persze előző este szólt (ahogy szokta 😏), így megint mindent összeszedtem hozzá, ami otthon fellelhető volt.

Piskóta:
6 tojás
20 deka kristálycukor
10 deka finomliszt
5 deka étkezési keményítő
5 deka natúr kakaópor
1 csapott kiskanál őrölt fahéj
A tojások fehérjéből a fele cukorral kemény habot vertem. A többi cukorral a tojássárgákat fehéredésig kevertem a gépi habverő legnagyobb fokozatán.  A lisztet, keményítőt, kakaóport és a fahéjat szárazon összekevertem. A tojáshabot apránként a cukros tojássárgájába forgattam, közben beleszitáltam a  lisztes elegyet is óvatosan, csak fakanállal, hogy ne törjem nagyon össze a tojáshabot. Egy 23 centi átmérőjű kapcsos tortaforma alját sütőpapírral kibéleltem, beleöntöttem a masszát és 180 fokra előmelegített sütőben 30 perc alatt megsütöttem - végeztem tűpróbát.
Rácson hagytam kihűlni.

Kétféle krémet készítettem. Egyikkel a belsejét töltöttem, másikkal kívülről kentem be.
Krém I.
Fél liter tej
1 zacskó főzős csokipuding
3-4 evőkanál cukor
20 deka vaj

A pudingot a szokásos módon megfőztem, kihűtöttem, majd összekevertem a szobahőmérsékletű vajjal. Hűtőbe tettem.
Krém II:
10 deka tejcsoki (mert ez volt itthon)
2,5 deci habtejszín
10 deka vaj
2 szem tonkabab (elhagyható)
1 evőkanál porcukor

A tejszínt tűzre tettem, beletördeltem a csokit és kevergetve kicsit felfőztem. Lekapcsoltam alatta a tüzet, és beledobtam a vajat is, (meg a kanálnyi cukorral összedarált tonkababot) kevergettem míg elolvadt, majd kihűlésig időnként megkevertem, aztán kis időre hűtőbe tettem. 
A torta összeállításához a piskótát 3 lapba vágtam. Mindkét krémet kivettem a hűtőből és elektromos habverővel külön-külön jól felhabosítottam.
Az I. számú krémmel megtöltöttem a lapokat. Két helyen kellett tölteni, ekkor a krém alá kentem sárgabarack lekvárt. Csak vékonyan, 10-10 dekányit (összesen 20 deka baracklekvár, de ez elhagyható, viszont nagyon pikánssá teszi a torta ízét).
A II.számú krémmel kívülről körbekentem a tortát, tetejét is. Tortafésűvel kicsit meghúzgáltam - egyéb dekorációt nem is kapott.
Tálalásig hűtőben kell tartani.

Alighogy elkészültem vele, már jött is érte a fiam.
Nagyon megdícsérték! Örülök, hogy sikere volt! 😍

8 megjegyzés:

  1. Boldog névnapot a fiadnak! Finom tortát kaptak a kollégák :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönjük Kati! A visszajelzések alapján nagyon finom volt. :)

      Törlés
  2. Gyors és finom csokitorta! Mostanában sok tortát készítettél egyik szebb mint a másik.Boldog névnapot kívánok fiadnak !

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönjük, Éva! Júliusban több születés és névnap van a családban. Örülök, hogy tetszenek a tortáim! :)

      Törlés
  3. Boldog névnapot utólag is a fiadnak :) Nagyon ügyes vagy hogy ilyen gyorsan elkészítetted. Le a kalappal előtted :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Millye!
      Köszönjük a jókívánságokat, meg a dícséretet! :)

      Törlés
  4. Csodás alkotás, a siker garantált!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...