Összes oldalmegjelenítés

2017. április 12., szerda

Csokitorta szülinapra

Csokitorta párizsi krémmel

Az idősebb fiam születésnapjára készítettem egy egszerű, gyors, de finom tortát. Csokitortát, mert nálunk a családban a csokitorta a favorit. 😊😊  Szerintem a húsvéti asztalon is megállná a helyét.
Tészta hozzávalói:
6 tojás
20 deka kristálycukor
10 deka finomliszt
5 deka étkezési keményítő
5 deka natúr kakaópor
1 csapott kiskanál őrölt fahéj
A tojások fehérjéből a fele cukorral kemény habot vertem. A többi cukorral a tojássárgákat fehéredésig kevertem a gépi habverő legnagyobb fokozatán.  A lisztet, keményítőt, kakaóport és a fahéjat szárazon összekevertem. A tojáshabot apránként a cukros tojássárgájába forgattam, közben beleszitáltam a  lisztes elegyet is óvatosan, csak fakanállal, hogy ne törjem nagyon össze a tojáshabot. Egy 23 centi átmérőjű kapcsos tortaforma alját sütőpapírral kibéleltem, beleöntöttem a masszát és 180 fokra előmelegített sütőben 30 perc alatt megsütöttem - végeztem tűpróbát.
Rácson hagytam kihűlni.
A piskóta Hargitai György mesterszakács receptje



Krém - párizsi krém:

3 deci állati eredetű habtejszín
30 deka cukor
40 deka vaj
15 deka natúr kakaópor
2 szem tonkabab(elhagyható)
A tejszínt a cukorral forrni tettem, kevergettem, s forrás után addig főztem, míg a két ujjam közt szálat tudtam húzni. Akkor mérsékeltem a tüzet és beleadtam a hideg vajat, valamint a kakaóport, és kevergettem, míg kicsit sűrűsödött és szép síma lett. A tűzről levéve kihűtöttem, és egy éjszakára hűtőbe tettem. Másnap elektromos habverő legmagasabb fokiozatán jól felhabosítpttam - ilyenkor kicsit világosodik a színe is.
A tortalapot háromba vágtam, és a krémet úgy osztottam el, hogy kívülis ezzel kentem körbe a tortát.
Tortafésűvel kicsit meghúzgáltam, és mivel most különösebb díszítésre nem volt időm, csak olvasztott csokiból csináltam 45 darab kis csokiszívet, amivel körberaktam, meg a tetejét is körbe.
A piskóta miatt kicsit aggódtam, mert töménynek találtam, de betöltve megfelelő volt.
Az ünnepelt a tortával
Finom volt

4 megjegyzés:

  1. Finom lehetett a torta, Isten éltesse az ünnepeltet!
    Kellemes húsvétot kívánok sok szeretettel az egész családnak, szép idővel, sok locsolóval és piros tojással :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Kati! Köszönjük a dicséretet meg a köszöntést! A torta finom volt!
      Hasonló szépeket és jókat kívánok és is nektek az ünnepekre ! :)

      Törlés
  2. Isten éltesse az ünnepeltet! Szép a torta.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...