Összes oldalmegjelenítés

2017. február 10., péntek

Tejfölös,meggyes,diós furfang - Gasztropajti emlékére

tejfölös, meggyes, diós furfang


Rendhagyó blogkótoló a mostani - szomorú apropóból.

Hajdú István László - Gasztropajti , egy kedves gasztroblogger társunk, aki a Kedvenc kajáink, kicsiny konyhánkból blogot írta - örökre eltávozott közülünk.
Súlyos betegsége évei alatt írta a blogot, amelyben az antarktiszi konyha kivételével minden nemzet konyhájából kipróbált valamit. A levesektől a különböző húsételekig, süteményekig szemezgethetünk írásai között, élvezve jó humorát, remek fotóit. Mindig szeretettel beszélt a családjáról, betegségét alázattal viselte, de megrendülten értesültünk róla, hogy a múlt év végén az ő földi élete is véget ért.
Márti (Hogy meg tudjuk nézni ) szervezte az Ő emlékére ezt a rendhagyó Blogkóstolót, ahol minden jelentkező Gasztropajti blogjáról készít el valami számára szimpatikus ételt.
Én a Sütik névnapra (II.rész)  bejegyzésből a Tejfölös, meggyes, diós furfang  elnevezésű sütit választottam.

Hozzávalók:


4 deci  tejföl,
300 gramm cukor,
2 tojás,
100 gramm darált dió,
1 üveg magozott meggybefőtt,
250 gramm liszt,
1 csomag sütőpor,
tortabevonó a tetejére

A tejfölt a cukorral, tojásokkal jól kikevertem. A lisztet, darált diót, sütőport szárazon összevegyítettem, a jól lecsöpögtetett meggyszemeket ebbe beleforgattam, és a meggyes lisztkeveréket hozzákevertem a tejfölös masszához, amit sütőpapírral bélelt 20x30 -as tepsibe öntöttem. Kislángon javasolt a sütés, ezért 160 fokosra előmelegített sütőben 50 perc alatt megsütöttem - tűpróbát végeztem. Tepsiben hagytam kihűlni, mielőtt a tetejét bevontam.
Amikor elővettem a csokit, kiderült, hogy valaki kiette a keménypapíros csomagolásból az összes csokit! :(  (Nem én voltam, de van gyanúm a tettesre! :)
Sebaj, csinálok hideg bevonatot - gondoltam - és elővettem a dobozos holland kakaóport.
Azt hittem, helyből dobok egy hátast, amikor megláttam, hogy összesen talán egy teáskanálnyi kakaópor van a doboz alján...
????????????????????????????????Mi legyen?
Egy csapott evőkanálnyi porcukrot adtam a csöppnyi kakaóporhoz, és egy evőkanálynyi forróvízzel folyós állagúvá kevertem.
Eléggé átlátszó volt, semmiképpen se csokibevonat, de azért mégis került valami a tetejére. Miután ráöntöttem, kicsit megszórtam darált dióval.
Ilyen lett a teteje
Bár nem lett ugyanolyan, mint Gasztropajtié, nagyon finom volt, kapós, és hamar elfogyott!



Megköszönöm Mártinak a játék szervezését! Szívesen választottam erről a blogról, és ajánlom másoknak is, hogy válogassanak a blogjáról!

Hajdú István László nyugodjon békében! Egy verssel köszönök el tőle.
Hajdú István László

A szomszéd szoba 


A halál tulajdonképpen jelentéktelen dolog... 
valójában csak átmentem ide a szomszéd szobába. 
Én én vagyok, te pedig te. Akármit is jelentettünk 
egymásnak egymás életében, ez mit sem változott. 
Nevezz csak nyugodtan a megszokott nevemen, beszélj 
velem ugyanazon a könnyed hangon, melyen mindig is 
beszéltél. Ne változtass a hangszíneden. Nevess 
ugyanúgy, ahogy valaha együtt nevettünk a vicceken. 
Imádkozz, mosolyogj, gondolj rám - emlegesd fel 
A nevem nap mint nap, ahogyan annak előtte is, de ne 
árnyékolja be semmi a hangulatot, amikor szóba 
kerülök. Az élet nem kapott semmiféle új jelentést. 
Minden olyan, mint amilyen volt, nem szakadt meg a 
folytonosság. Az, hogy nem látnak, még nem jelenti azt, 
hogy nem kell rám gondolni. Várok rád, itt vagyok 
a közeledben - egészen közel. Nincs semmi baj. 

Henry Scott Holland Kanonok


4 megjegyzés:

  1. Marisz, nagyon szép, szívhez szóló bejegyzés-megemlékezés Gasztropajtira! Meggyel, dióval én is gyakran sütök egy tejfellel összeállított sütit, nagyon szeretjük, arra csokimáz sem megy, csak porcukor van ráhintve a tetejére. Nem csodálom, hogy gyorsan elfogyott a süteményed :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen Vicuska! Biztos finom lett volna porcukorral meghintve is, de igyekeztem "hűséges2 lenni Gasztropajti receptjéhez. :)

      Törlés
  2. :-(((( Szépen emlékeztél dràga Marisz....

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...