Összes oldalmegjelenítés

2017. január 29., vasárnap

Hűtős express croissant

Express croissat
Reggelire frissen sütött kiflik.
Hozzávalók:
2 deci tej
140 gramm tejföl
2 teáskanál só
2 mokkáskanál cukor
2 tojás
70 deka finomliszt
5 deka élesztő
Kenni:
25 deka vaj
Megkenni:
1 tojás
A hozzávalókat a felsorolás sorrendjében a kenyérsütőgép tartályába tettem, majd dagasztás programot kapcsoltam.
Miután megtörtént a dagasztás, a tésztát kivettem, és 1 órára hűtőbe tettem pihenni.
Az óra leteltével 2 cipót csináltam belőle. Mindkettőt 6 egyenlő részre osztottam, és lisztezett deszkán 6-6 tésztakorongot nyújtottam belőlük.  A fagyos vajat 10 egyenlő részre vágtam. Az első tésztakorongra almareszelőn vajat reszeltem, erre ráraktam a következő tésztalapot, melyre ismét vajat reszeltem, és így tovább, amíg az 5. tésztalapra reszelt vajat beboratottam a 6. tésztalappal. Tehát a felső tésztalapra nem kell vajat reszelni. A másik 6 tésztalappal ugyanígy jártam el.
Ezután fogtam az egyik hatlapos "tésztatornyot" és óvatosan nyújtani kezdtem. Amilyen nagy koronggá csak sikerült, addig nyújtottam. Rádlival 8 cikkre vágtam, a cikkeket egyenként a szélesebb felüknél kezdve lazán feltekertem. Sütőpapírral bélelt tepsibe egymástól kis távolságra elhelyeztem őket, majd tepsistől a hűtőbe tettem 1 éjszakára.  A másik hat tésztalappal ugyanígy tettem, tehát összesen 16 kiflim várt hűtőben a reggeli sütésig.
Reggel akifliket felvert tojással megkentem, és a  tepsit HIDEG! sütőbe tettem. A sütési hőmérsékletet 180 fokra állítottam, és 25 perc alatt kisűltek a ropogós, leveles, finom kiflik.


A recept Hahopihe oldaláról származik, és tényleg nagy köszönettel tartozom neki érte, mert fázisfotókat is feltett a készítésről, ami nagyon megkönnyítette a dolgomat.
Még annyit elmondanék erről a tésztáról, hogy nem kötelező a hűtős pihentetés, hanem a hagyományos kelesztés-formázás-kelesztés móddal azonnal is süthető, ám ekkor melegítsük elő a sütőt. És természetesen tölthető is akár édes, akár sós töltelékkel, vagy reszelhető sajt a tetejére. Nekem most nem volt bele, vagy rá semmi, de így is nagyon finomak voltak! Ha édes töltelékkel akarjuk, akkor a tészta készítésekor kétszer annyi cukrot rakjunk, hogy inkább édes jellegű legyen, sós tölteléknél pedig a sós íz legyen a tésztában is kihangsúlyozva.
Finom leveles a bélzete

8 megjegyzés:

  1. ÚÚ, ezt ki kell próbálnom, bár hajtogatásban nem vagyok jó... :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Habocska! Ebben éppen az a jó, hogy nem kell hajtogatni, mégis leveles lesz! :)

      Törlés
  2. Nekem munka mellett melósnak hangzik, de annyira megkóstolnàm..... 🙂 Na, majd egy ràérősebb hétvégén.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Zsuzsa, ha van kenyérsütőd, 10 perc alatt összeállítja a tésztát. Amíg 1 órát hűtőben van, addig porszívózhatsz, vagy meditálhatsz. A tésztakorongok kinyújtása, kiflik formázása újabb 20 perc, aztán már csak a reggeli sütés van hátra. Hahopihe blogján vannak fázisfotók, ha megnézed, elhiszed, hogy tényleg nem nagy kunszt...:)

      Törlés
    2. Köszönöm a biztatást. 🙂

      Törlés
  3. Kedves Marisz. Ezt én is elkészítettem, az eredeti recept Limarától származik .Limara express croissantja.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, Ildikó, eredetileg Limara receptje, de én Hahopihénél találtam rá, ezért őt linkeltem be.

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...