Összes oldalmegjelenítés

2016. december 21., szerda

Szilvalekváros mézestekercs dióval


Szilvalekváros mézestekercs

Vicuskánál tetszett meg ez a recept. Mivel hasonlót szoktam én is sütni (bár az nem tekercs), nagyon finomnak ígérkezett, el is készítettem egykettőre. Az enyém ugyan nem lett olyan formás, mint Vicuskáé - elég nehéz a tésztával dolgozni - de finomnak nagyon finom! :)
Tészta hozzávalói:
500 g liszt
70 g zsír
200 g porcukor/ kevesebbet tettem/ 150 g
100 g méz
2 tojás
1 kàvéskanál fahéj
két csipet őrölt szegfüszeg
1 kávéskanál szódabikarbóna
csipet só

Töltelék:

fél üveg szilvalekvár (1/2 liter)
20 dg dió, cikkekben

1 tojás enyhén felverve, lekenni a tetejét

A lisztet elmorzsoljuk a zsírral, hozzáadjuk a porcukrot, mélyedést formálunk a közepébe és beleöntjük a langyos mézet, a két tojást, a fűszereket és a szódabikarbónát. Fahéj és szegfűszeg helyett tehetünk bele egy púpozott teáskanál kész mézes fűszerkeveréket. Jól összedolgozzuk, meggyúrjuk, és 3 részre osztjuk. Amíg az egyikkel dolgozunk, addig a másik kettőt letakarjuk, hogy ki ne száradjon. A tésztát 35-38 cm hosszúra és 18-20 cm szélesre nyújtjuk jól meglisztezett deszkán, hogy ne szakadjon. Ha elszakadna, akkor a kezünkkel visszaragasztjuk és majd tojással lekenjük. A közepét kicsit vastagabbra hagyjuk, mint a széleit, oda fog kerülni a töltelék.  Vastagabb csíkként (2-3 cm szélesen) rákanalazzukk a szilvalekvárt, kicsit elsimítjuk a kanál hátoldalával és erre rászórjuk a darabolt diót. A tészta két szélet ráhajtjuk a közepére, jól rányomkodjuk. Lekenjük a felvert tojással.
Így szól Vicuska receptje - én némi módosítással csináltam.
A diót darabosra megtörtem, egy egész üveg szilvalekvárt elhasználtam a 3 tekercsre, a szilvalekvár alá pedig szórtam 1-2 kanálnyi darált diót.
Néhány fázis a készítésről

Másnap szeleteltem
Vicuska, nagyon szépen köszönöm a remek receptet! :)

4 megjegyzés:

  1. Marikám, ahogy elnézem, ugyanolyan a kinézete, olyan szép lett! Annyi a különbség, hogy szélesebb szilvalekvárcsíkot tettél, meg alácsempésztél még egy kis darált diót is :) Ez csak a javára vált. A tésztával egy kicsit én is küzdök minden alkalommal, de megéri ez a fáradtság. Szerencsére szeletelve már nem is látszik a nyoma.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Vicuska! Kicsit megvígasztaltál...:)

      Törlés
    2. kedves marika! Én is megsütöttem, némi változtatással, én fele teljes kiőrlésű lisztet tettem bele, és mivel a tészta egyáltalán nem állt össze, tettem hozzá kb. 1,5 dl körtebefőtt levet. Nagyon finom lett. Köszönöm a receptet, máskor is megsütöm majd.

      Törlés
    3. Kedves undercover! Most vettem észre a megjegyzésedet. Örülök, hogy némi változtatással, de sikerült finom süteményt sütnöd! Üdvözöllek! :)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...