Összes oldalmegjelenítés

2016. december 20., kedd

Cukorbetegeknek mézes helyett - Diós zabpelyhes keksz nyírfacukorral



Diós zabpelyhes keksz
   Hozzávalók:
  • 6 dkg zabliszt (vagy zabpehely ledarálva)
  • 1 csipet só
  • 1,5 dkg nyírfacukor
  • 1 csipetnyi sütőpor
  • 5,5 dkg puha margarin
  • 1 db tojás sárgája
  • rumaroma
  • 5 dkg darált dió
  • 4 kocka étcsokoládé
  1. A hozzávalókat (a csoki kivételével) egy tálba rakjuk, és alaposan összegyúrjuk, amíg össze nem áll a tészta. (Ha túl nehezen áll össze, 1 kiskanál tejföllel lágyíthatunk rajta, de ne legyen ragacsos; ha pedig ragacsos lenne tegyünk még hozzá kevés darált zabpelyhet.)  
  2. Egy kisebb tepsibe sütőpapírt teszünk, kis gombócokat formázunk a tésztából, amiket ellapítunk a tenyerünkkel, és a tepsibe rakosgatjuk egymástól egy kicsit távolabb. 
  3. 170 fokra előmelegített sütőbe toljuk, ahol 170 fokon kb. 12 perc alatt világosra sütjük. Kivesszük a tepsit a sütőből és hagyjuk kb. 5-10 percet pihenni, mert ekkor még puhák és törékenyek a kekszeink. 
  4. Közben mikróban megolvasztjuk a csokoládét, a kihűlt kekszeket félig megmártjuk a csokiba, majd rácsra rakjuk, hogy a felesleges csoki lecsepegjen.
  5. A receptet Itt találtam,  köszönet érte. Két személy részére elég ez az adag, de én alapból dupla mennyiséget csináltam, így lett 20 darab, egy nagy gáztepsiben sütöttem ki.
  6. A tetejére nem diabetikus csokit olvasztottam, hanem magam készítette kakaós mázat.
  7. Tetejére:
  8. 1 evőkanál nyírfacukor, 
    2 cent víz,
    1 evőkanál natúr kakaópor
    pár csepp étolaj
    A vizet, a cukrot meg a kakaóport egy kis edényben összekevertem, majd mikróztam, időnként megkevergetve. Mikor elég sűrű volt, belecsepegtettem pár csepp olajat. A kekszekre ecsettel vittem fel.
    Idős cukorbeteg tanáromnak viszem mézes apró helyett. Tudom, hogy örülni fog neki.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...