Összes oldalmegjelenítés

2016. november 18., péntek

Tejszínes-mascarponés túróhabos torta

Tejszínes-mascarponés túróhabos tort

Piskóta hozzávalói:
2 db tojás
2 evőkanál víz
4 deka finomliszt
4 deka kukoricakeményítő
fél csomag sütőpor
1 csipet só
10 dkg cukor
1 csom. vaníliáscukor
Túrókrém hozzávalói:
50 deka túró
25 deka mascarpone
2,5 deci tejszín
15 deka porcukor
1 citrom 
1 csomag vaníliás cukor
1 csomag  Zselatinfix

A piskótához a cukor kivételével a száraz hozzávalókat összekevertem. A tojásokat leütöttem, majd a cukorral jól felhabosítottam (gépi habverővel), hozzáadtam a vizet is, ezután a legkisebb fokozaton apránként belekevertem a lisztes elegyet. Sütőpapírral bélelt kerek(23 centi átmérőjű) formába öntöttem a masszát, és 180 fokra előmelegített sütőben 25 perc alatt megsütöttem (tűpróbát is végeztem). Hagytam teljesen kihűlni.

A túróhabos krémhez a túrót átpasszíroztam - ez nálam nagyon "nemszeretem munka", de most fontos a könnyű krémhez, hogy ne legyen morzsalékos a túró. Hozzákevertem a mascarponét, belereszeltem a citrom héját, beleöntöttem fél citrom levét, majd a zacskó zselatinfixet. A porcukrot és a vaníliás cukrot csak ezután kevertem bele (tehát ha zselatinfixet használunk, a cukrot csak a zselatinfix után tegyük bele).
A jól lehűtött tejszínt 1 kanál porcukorral kemény habbá vertem és utoljára ezt kevertem óvatosan fakanállal a túrós krémhez. A végeredmény finom, könnyű, habos állagú, de jó tartású krém lett.

A piskótát két lapba vágtam és az egyik karikát tálcára tettem, körbefogtam állítható tortakarimával. Ráhalmoztam a krémet, elsímogattam, majd beborítottam a másik piskótalappal.Néhány órára hűtőbe tettem.
Tetejére:
1 citrom leve
porcukor
Egy citrom kifacsart levéhez annyi porcukrot kevertem, hogy tapétaragasztó állagú legyen. Ezt öntöttem a tortára, majd menta leveéekkel és citromkarikákkal díszítettem.

Kedvenc sógornőmet köszöntöttem vele születésnapján.
A torta magassága 7 centi volt
Kedvenc sógornőm :)
Nagyon finom volt!

A recept Marianna blogjáról származik. Nagyon köszönöm neki, mert gyorsan finom tortát tudtam készíteni a kedvenc sógornőm születésnapjára.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...