Összes oldalmegjelenítés

2016. november 30., szerda

Sütőtökös kalács


Sütőtökös kalács

Vicuskánál
 tetszett meg ez a szép, és finomnak ígérkező kalács, és mivel éppen volt még sülttök, el is készítettem. Vicuska fázisfotókat is tett fel a készítésről, érdemes a linkre kattintani.
Tészta:
30 deka liszt 
6 deka cukor 
1  kiskanál só
1,5 teáskanál szárított élesztő vagy egy 50 g-os élesztő 1/3-a, 
1 deci tej
80 ml víz
30 g vaj
A hozzávalókat a megfelelő sorrendben a kenyérsütő tartályába tettem, dagasztás-kelesztés programot kapcsoltam, és a megkelt tésztát vettem ki a gépből. (Akinek nincs kenyérsütője, az a hagyományos dagasztással készítsen kelttésztát).
Töltelék:
20 deka sülttök püré
5 deka cukor
1,5 deka vaj
1,5 deka étkezési keményítő
30 ml tej
A tökpürét egy kisebb porcelán tálban villával megtörtem, majd hozzátettem a többi hozzávalót, összekevertem, és mikróba tettem rövid időre. Kivettem, megkevertem, majd ismét visszatettem - addig jártam el így, míg a vaj is szépen elolvadt, és egynemű lett a massza.
A megkelt tésztát  téglalappá nyújtottam úgy, hogy a hosszabb része kétszer hosszabb volt a rövidebb oldalánál. Rákentem a tölteléket a széleken 1 centi kihagyva, majd a klasszikus hajtogatás következett, úgyanúgy, mint a leveles tésztánál. Így összehajtva letakartam, és pihentettem néhány percig. A sütőformát kivajaztam, amibe sütni akartam(11x30 centis).
Majd a töltelékes tésztát olyan hosszúra, mint a sütőforma hossza, és olyan szélesre, amennyira csak bírtam. Ez elég nehéz volt nekem, és előfordult többször, hogy kiszakadt a tészta. Aztán hosszában 2 egyenlő részre vágtam, majd mindkét lapot 3 csíkba úgy, hogy a végén nem vágtam át teljesen. Mindkét tésztát megfontam, majd a formába helyeztem először egyiket, majd rá a másikat. Letakarva duplájára kelesztettem. Mire megkelt, előmelegítettem a sütőt 180 fokra, és kb. 35 perc alatt szép pirosra megsütöttem. Mikor megsült, azon forrón lekentem fél deci víz, 1 kanál porcukor keverékével. Rácson hűtöttem ki.



Nagyon kellemes illata volt már sütés közben is. Felvágva kellemes volt színre is, ízre pedig isteni. Köszönöm Vicuskának a receptet!

5 megjegyzés:

  1. Ó, Marikám, de csodás a színe, egyszerű elkészíteni és milyen szép az eredmény! Tényleg isteni az íze, köszönöm, hogy megsütötted, hétvégén én is sütöm megint :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Vicuska! Valószínűleg többször lesz nálunk is, mert nem valami édesek idén a sütőtökök, és így feldolgozva jobban fogy. Mégegyszer köszönöm a receptet! :)

      Törlés
  2. Nagyon szívesen!!! Ebben a formában szerintem az is vidáman megeszi a sütőtököt, aki nem szereti. Annyira nem érződik ki a jellegzetes íze. Én odáig vagyok a színétől is. Legközelebb sós változatban sütöm meg.

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szép lett a Te kalácsod is! Vicuskánál is megcsodáltam már, úgy ahogy most nálad is :-)

    VálaszTörlés
  4. Milyen érdekes ötlet! Nagyon szép is lett. Játék van nálam. Várlak szeretettel:http://korsocska.blogspot.hu/2016/12/21-szakacsmustra-kiiras.html

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...