Összes oldalmegjelenítés

2016. november 3., csütörtök

Kókuszos fakanalas sütemény

Több gasztroblogban találkoztam a "fakanalas" sütivel, amit a "csúnya, finom", valamint a "gyorsan elkészíthető" kategóriába sorolnék. Végül OKKI blogjáról készítettem el.
Kókuszos fakanalas süti

   Tészta hozzávalói:
   2 tojás
   14 deka porcukor
   6 deka olvasztott vaj
   2 deci tej
   25 deka liszt
   5 deka kókuszreszelék
   1 csipet só
   1 zacskó sütőpor
   Máz hozzávalói:
   10 deka vaj
   10 deka cukor(lehet kristálycukor)
   2 deka natúr kakaópor
   0,25 deci tej
  A kókuszreszeléket kávéőrlőn ledaráltam, majd szárazon összekevertem a liszttel, sóval, sütőporral.
  A  tojásokat habosra kevertem a több részletben hozzáadott porcukorral, majd hozzáadtam az    olvasztott, de már kihűlt    vajat, végül váltakozva a tejet és a lisztkeveréket. Mindezt gépi habverővel,   az utolsó fázisokat a legkisebb fokozaton. 
  Egy 25x30 centis tepsit sütőpapírral kibéleltem, beleigazítottam a masszát, és a 180 fokosra    előmelegített sütőbe toltam. Nálam 20 percig így sült, majd a sütőt lekapcsolva még 5 percig benthagytam. Tűpróbát végeztem.
A sütőből kivett süteménybe azon forrón egy fakanál nyelével lyukakat nyomkodtam. Ezért fakanalas süti!  Ezután hagytam teljesen kihűlni.
A máz hozzávalóit egy lábosba tettem és kislángon, kevergetve összemelegítettem, kis ideig egyet forraltam rajta . Ráöntöttem a sütemény tetejére eligazgatva, hogy mindenhova jusson, belefolyjon a lyukakba. Végül megszórtam kókuszreszelékkel.
A készítés mozzanatai
Miután kicsit megdermedt, lehetett szeletelni.
Csúnya, de finom!
Köszönöm Okkinak a receptet! Nagyon gyorsan elkészült és nagyon finom volt (bár nekem kicsit édes), akik kóstolták, igen dícsérték.

4 megjegyzés:

  1. Nem is csúnyák :-) de biztos hogy nagyon finomak!

    Meg szeretnélek kérdezni, hogy elvállalnád-e a Szakácsmustra játék következő fordulójának a háziasszony szerepét? Hasonlóan kellene csinálni, mint ahogy én:
    http://katalin-konyha.blogspot.hu/2016/10/a-20-szakacsmustra-kiirasa.html
    Nagyon örülnék, ha elvállalnád, de ha mégsem, akkor sincs baj, csak írd meg minél előbb, hogy keressek mást.

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm Kati, nagyon finomak! :)
    Emailben válaszoltam.

    VálaszTörlés
  3. Jól néz ki, elfogadnék vacsira 2 darabot egy pohár tejjel. :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Zsuzsa, biztos tejjel is nagyon finom! Mivel én tejet nem iszom, gyömbéres-citromos tea mellé fogyasztotta. Isteni volt! :)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...