Összes oldalmegjelenítés

2016. október 1., szombat

Sörös kenyér

Sörös kenyér
Finom, kellemes ízű gyors kenyér

Mikor megláttam ezt a receptet, mindenképpen ki akartam próbálni. Az egyszerűsége, gyors elkészítése fogott meg, hogy vészhelyzetekben szinte azonnal(kb. 2 óra múlva) megoldható vele a "kenyérprobléma"...Még akkor is kenyér, ha nem az igazi... 
Úgy kezdjünk neki, hogy bekapcsoljuk a sütőt légkeverésre 180 fokra. Aztán egy nagyobb tálban összekeverjük az alkotórészeket.
Hozzávalók:
fél kiló liszt -35 deka síma,15 deka teljes kiőrlésű tönkölyliszt
1 zacskó sütőpor
1 teáskanál só
1 teáskanál kristálycukor
fél liter világos sör(dobozos, mert abban több a szénsav)
1-2 marék napraforgó, tök, dió, vagy egyéb mag
A felsorolt sorrendben a tálba tesszük az összetevőket, és összekeverjük. A lisztet tanácsos átszitálni, hogy ezzel is lazítsuk, a sör szobahőmérsékletű legyen. Kézi habverővel, vagy fakanállal óvatosan keverjük, hogy minél több szénsavbenne maradjon. Elég híg állagú, folyós tésztát kapunk, de nem kell tőle megijedni. Egy hosszúkás formát kikenünk zsírral, beleöntjük a masszát, elegyengetjük, és mehet a sütőbe. Az első 8-10 perc után a tészta kezd megemelkedni, utána visszavesszük a sütőhőt 160 fokra, és még kb.80 perc kell, hogy megsüljön, ezt tűpróbával lehet ellenőrizni.
Miután megsült, kivesszük a formából és rácson hűtjük ki. Hidegen szeleteljük.
Én most hántolt napraforgómagvakat tettem bele.




A receptet Fűszermánia Gabitól hoztam, köszönöm neki! Biztos, hogy vészhelyzet esetén nálam ez a recept a nyerő!

UI. Egyik kedves olvasóm figyelmeztetett, hogy a képen Tönköly étkezési búzadara van. Valóban, és a kenyér is azzal készült a tönkölyliszt helyett. Nem vettem észre a tévedésemet (szemüveg nélkül), egyébként a tönköly búzadara erősen liszt állagú a sima búzadarához képest. Tehát ezzel készült a kenyér, de természetesen Tönkölyliszt  van a receptben - legközelebb figyelmesebb leszek, és azzal készítem. :)

4 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...