Összes oldalmegjelenítés

2016. október 20., csütörtök

Rizslisztes háztartási kekszet sütöttem

Rizslisztes háztartási keksz
Hozzávalók:
  • 40 dkg rizsliszt
  • 20 dkg vaj vagy margarin
  • 15 dkg porcukor
  • 2 csomag vaníliás cukor
  • 1 csomag sütőpor
  • 1 kevés só
  • 2 db tojás
  • A lisztet szárazon elkevertem a sütőporral, porcukorral, vaníliás cukorral, csipet sóval. A fagyos vajat almareszelőn belereszeltem, majd elmorzsoltam. Ezután beleöntöttem a villával felvert tojásokat, és először fakanállal összekevertem, majd kézzel meggyúrtam a keksztésztát. Sietni kell vele, mert a kézmelegtől ellágyul. Én így jártam vele, ezért 10 percre a hűtőszekrénybe tettem nyújtás előtt. A nyújtása 2 szilikonos sütőpapír között történt. A tésztát ekkor is 3 részre osztottam, és a többit addig hűtőbe tettem. Kevés rizslisztet is használtam a nyújtáshoz, kb. 3 mm-es vastagságúra nyújtottm, majd 5 centis linzerszaggatóval kiszaggattam. Szaggatással is sietni kell, és a biztonság kedvéért tortalapáttal emeltem a sütőpapírral bélelt tepsibe a kekszeket, mert ismét gyorsan ellágyult a tészta. kis távolságot kell köztük hagyni, mert kicsit megnőnek. Villával mindegyiket megszurkáltam, majd 180 fokosra előmelegített sütőben sütöttem 10 percig, aztán elzártam a sütőt és még benn hagytam 5 percig. Melegen még képlékeny, ezért a  tepsiben hűtöttem ki. Ebből az adagból 2 gáztepsivel, 60 darab kekszem lett.
    Tepsiben hűtöttem ki
  • Nagyon finom, kellemes teasütemény. 
    Háztartási keksz
  • A receptet Itt találtam, nagyon örülök neki!
  • Természetesen hagyományos lisztből is elkészíthető.

2 megjegyzés:

  1. Ez szuper, én szívesen megkóstolnám!

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm Habocska! Én pedig szívesen megkóstolnám a te málnás sütijeidet! Már léptem is az érdekében - vettünk gyökeres málnavesszőket, hogy saját málnát termesszünk hozzá. :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...