Összes oldalmegjelenítés

2016. október 15., szombat

Rebarbarás mazsolás muffin

Rebarbarás mazsolás muffin
Nem vagyunk cukorbetegek, de egyre gyakrabban publikálják mindenűtt a répacukor káros voltát, ezért időnként más édesítőszert használok, most éppen nyírfacukrot. Sok muffin van már a blogomon, szeretem, mert pillanatok alatt, és nagyon változatosan elkészíthető. Most is az éppen itthon fellelhető hozzávalókból csináltam. Akármilyen gyümölccsel finom, én most még találtam a kertben friss rebarbarát.
Hozzávalók:
2 tojás
5 deka nyírfacukor
5 deka olvasztott vaj
5 deka mazsola
1 kispohár kefír (150 gramm)
20 deka liszt - nálam most rétesliszt
1 teáskanál sütőpor
2 szál rebarbara szár (vagy alma, körte, egyéb gyümölcs)
A rebarbara szárakat megtisztítottam, 2 centisre összemetéltem. A mazsolát forró vízben megmostam, hagytam kicsit ázni, majd kinyomkodtam, és lisztbe forgattam. A tojásokat habosra kevertem a nyírfacukorral, majd belekerült a kefír, és az olvasztott vaj is. Ezután a száraz hozzávalókkal összekevertem, beletettem a mazsolát is,  és szilikon muffinformákat 3/4 részig   megtöltöttem a masszával. Mindegyikbe enyhén belenyomkodtam 4 kocka rebarbarát, majd a maradék masszát a tetejükre kanalaztam. Előre bemelegített 180 fokos sütőben szép pirosra sütöttem - kb.25 perc alatt.

4 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...