Összes oldalmegjelenítés

2016. október 9., vasárnap

Diabetikus diótorta születésnapra

Diabetikus diótorta
Piskóta hozzávalói:
6 tojás
10 evőkanál eritrit
2 evőkanál étolaj
6 evőkanál rizsliszt
1 teáskanál szódabikarbóna
2 marék darált dió (kb.10 deka)

A tojásokat szétválasztottam, és a fehérjéket robotgéppel elkezdtem verni. Az eritritet kanalanként adtam hozzá, és mikor kemény lett a tojáshab, egyenként belekevertem a robotgép legkisebb fokozatán a tojássárgákat is, utoljára pedig az étolajat. A rizslisztet szárazon összevegyítettem a szódabikarbónával és a darált dióval, majd óvatosan, fakanállal kevertem a felvert tojáshoz. Sütőpapírral bélelt 23 centi átmérőjű kapcsos tortaformába öntöttem a masszát, és 200 fokra előmelegített sütőbe tettem. Kicsit tovább sül, mint a hagyományos piskóta, de itt is jó szolgálatot tesz a tűpróba. Nálam 40 perc alatt sült meg teljesen, félidőben letakartam, hogy ne égjen meg a teteje. A sütőpapírt levéve rácson hűtöttem ki.

Rizslisztből eritrittel készített piskóta
Krém hozzávalói:
25 deka vaj
22,5 deka eritrit
10 deka darált dió
1 evőkanál rumaroma
fél liter tej
5 evőkanál Zellei Tündi csökkentett szénhidráttartalmú lisztkeverék süteményekhez

Először a besamelt készítettem el. A lisztet a tejjel csomómentesre kevertem, majd állandó kevergetés mellett sűrűre főztem, és hagytam kihűlni. A szobahőmérsékletű vajat a porított (ledarált) eritrittel habosra kevertem, majd a már teljesen kihűlt besamelt kanalanként hozzáadva dolgoztam bele. Utoljára a darált dióval, rumaromával kevertem át. 
A három lapba vágott piskótát megkentem a krémmel, és kívülről is teljesen bekentem a tortát. Díszítésnek félbevágott diószemeket alkalmaztam.
A kész diótorta
Az édesítőt cukorbetegek számára választottam ki, a lisztet pedig a gluténérzékenységre.
A piskóta receptjét Innen  hoztam, a krémét pedig Innen  - köszönet értük.. Minimálisat változtattam mindkettőn - én eritrittel édesítettem.
Volt osztályfőnökünket köszöntöttem fel ezzel a tortával a 78. születésnapján. A Tanár Úr nagyon meghatódott, és nagyon örült a tortának. Remélem, még sok hasonló születésnapi tortát készíthetek neki.

3 megjegyzés:

  1. Nagyon finomnak néz ki, Isten éltesse a tanár úrat! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves vagy Zsuzsa, köszönöm a Tanár Úr nevében is! :)

      Törlés
  2. Nagyon szép! Nekem egy van egy csomó dióm otthon, de egy ekkora tortát nem sütnék meg kettőnknek. Na majd kigondolok valamit, nézelődök itt nálad :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...