Összes oldalmegjelenítés

2016. augusztus 28., vasárnap

Szilvalekváros kalács

Szilvalekváros kalács
Az idei első főzet szilvalekvárom kicsit lágyabb lett, mint amilyennek szeretem az állagát. Még fél óra kellett volna neki, de már nem volt türelmem virrasztani(majdnem éjfél volt tegnap, mikor kész lett), hanem lekapcsoltam a sütőt. Majd a következő két főzést keményebbre főzöm. Fél üvegnyi kimaradt, ezt gyorsan bele is sütöttm kalácsba, legalább megkóstoljuk. Most nem csak kifliket csináltam, abból nagyobb eséllyel kifolyik, ezért tekercset készítettem a tésztából.
A tészta  Savóval dagasztott kalács receptje szerint készült.
A megkelt kalácsot fél centi vékony téglalappá nyújtottam. A szilvalekvárba belekevertem 1evőkanál kekszdarát, hogy kevésbé legyen folyékony.  Rákentem a tésztára - a szélein kis helyet kihagytam, azt behajtottam, és feltekertem.
Egyik téglapaom nagyobb lett, azt kétoldalról szembe tekertem, a másik csak egy rúd. Felvert tojással megkentem, kötőtűvel megszúrkáltam, mint a bejglit szokás, hogy ki tudja engedni a gőzt. Előmelegített 200 fokios sütőben fél óra alatt megsütöttem, félidőben a tetejüket papírral letakartam. Mikor kisűltek, azon forrón egy kevés cukros vízzel átkentem őket, hogy szép fényesek legyenek.
Kisűlt a kalács
Langyosan metéltem. Nagyon finom volt, bár nekem kicsit savanyú a lekvár - cukrot nem tettem bele, de ez most egy keveset igényelt volna.
Dupla tekercses
Formáztam néhány kiflit is, meg pár sós sodrott rúdat, a férjem azt igen szereti.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...