Összes oldalmegjelenítés

2016. augusztus 24., szerda

Sáfrányos szeklice

Sáfrányos szeklice
Betakarítottam a sáfrányos szeklicét.
Néhány éve rendszeresen vetek a kertembe. Aki nem ismerné, ez  régi fűszer- és festőnövény, de az utóbbi időkben  olajos magvaiért is termesztik. Jó sok helyet foglal a kertben, mert másfél méter magasra is megnő egy növény , és 60-70 centi széles. "Térelválasztónak" szoktam vetni 10-15 tövet. Áprilisban kell elvetni, nem túl igényes, a meleget bírja, a szárazságot is jól tűri. Július-augusztus a virágzási ideje - akkor lehet szedni, ha a virágok citromsárga-narancssárga színből lángvörösre váltanak. 
Kezd "érni"
Megkezdődhet a szedés
Szedése több hétig is eltarthat. Óvatosan kell hozzányúlni, mert a levele és a virágzata szúrós. A szirmokat kicsipegetjük a fészkes virágzatból és megszárítjuk. Selyempapírral bélelt papírdobozban szoktam tárolni. 
Húsleves, vajas tortakrémek, tejszínes tortakrémek színezésére szoktam használni, de italok, pl. bor is festhető vele, vagy tésztafélék, rizs, mártások...Az utóbbi időben olajat is gyártanak belőle. A Wikipédia szerint a napraforgóolajjal megegyezően lehet felhasználni - de én még nem találkoztam vele.
Viszont láttam téli szárazvirág csokorban, tehát díszítésre is alkalmas.

2 megjegyzés:

  1. Szépek lettek a szeklicéid. Apukám tavaly és idén is termesztett, én is húsleves színezésére szoktam használni.

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm Kati! Pénzben nem sok megtakarítás, de - akárcsak apukád -, szeretek a növényekkel bíbelődni. :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...