Összes oldalmegjelenítés

2016. augusztus 26., péntek

Mary Berry citromos-lime-os sajttortája a 30. Blogkóstolóra

Citromos-lime-os sajttorta
A 30. Blogkóstoló háziasszonya  Ani (A parókia konyhájából)  játékostársamul Pitelányt,  a 
Tűpárna és habverő blog íróját sorsolta nekem. Pitelány nagyon vegyes blogot ír - az utazásaikról, melyeket úgy állítanak össze, hogy jelentős épületeket is látogatnak közben, melyeket "kielemez" építészeti szempontból. Pitelány nagyon ügyes kézműves - lakásdekorációt, ékszereket, egyéb kézműves ajándékokat készít.No, meg gasztroajándékokat! Hiszen a blog fő profilja azért a receptek. Mégpedig szépen kategorizálva a hagyományos, és a reform receptek - utóbbiban külön pontokba szedve a "mentes" receptek. Érdemes tehát ellátogatni hozzá, én is szívesen elidőztem nála, pedig csak egy gyorsan elkészíthető tortát kerestem. És persze találtam, ez a  

Mary Berry citromos-lime-os sajttortája

Én kicsit másképp csináltam, mint Pitelány, ide azt írom le, ahogy én készítettem.
Alap hozzávalói: 
20 deka zabkeksz
2 csapott evőkanál cukor
7 deka vaj
fél deci langyos tej
Krém hozzávalói:
40 deka mascarpone krémsajt
1 kis tubus  félzsíros cukrozott sűrített tej(170 grammos)
2 deci habtejszín(állati)
1 citrom leve és lereszelt héja
1 lime leve és héja
1 evőkanál porcukor
1 tasak étkezési zselatin (20 gramm)
A kekszet nylonzacskóba téve nyújtófával összetörtem, hozzávegyítettem a cukrot, és az olvasztott vajjal, meg néhány kanál tejjel összeállítottam a torta tésztáját(a tej nem kellett mind bele). Folpackkal bevontam egy tálcát, erre tettem 20 centisre méretezve az állítható tortakarimát. Az aljába nyomkodtam a tortatésztát - én nem hagytam peremet.
Hűtőszekrénybe raktam, míg elkészítettem a krémet.
A krémhez összekevertem a mascarponét és a sűrített tejet, beleadtam a citromok reszelt héját, és egyik citrom kifacsart levét is. Kemény habbá vertem a tejszínt a kanál porcukorral, majd apránként (kanalanként) adtam hozzá a mascarponés keveréket. Ha így , a habhoz adjuk a töményebb krémet, kevésbé törik össze, és nem lesz csomós.Gyengéden összekevertem. Selymes, könnyű krémet kaptam. De szerintem nem lett volna elég szilárd zselatin nélkül.
A zselatint már előzőleg leáztattam a lime kifacsart levébe. Most forráspontig felmelegítettem, majd 2 kanálnyit kivettem a krémből és belekevertem, aztán ezt a kevés zselatinos krémet vegyítettem el az összes krémbe. Gyorsan kell vele dolgozni, mert ilyenkor könnyen megcsomósodik a krém.
Ráöntöttem a krémet a tortaalapra, elegyengettem a tetejét, lime héjjal és citromkarikával dekoráltam, és hűtőbe tettem. Legalább 6 órát hűljön tálalás előtt, de jobb ha egy éjszakát.
Nálam csak 6 óra várakozása volt, aztán levettem a tortakarikát.
Külföldön élő, éppen itthon nyaraló rokonaimnak kedveskedtem ezzel a tortával. Örültek neki. Mindjárt fel is vágták.

Megdícsérték, milyen finom. Engem is megkínáltak.
Egy szelet citromos -lime-os torta

A torta tényleg finom volt. Állagra is épp megfelelő, az íze pedig kellemesen savanykás. Talán annyit jegyeznék meg, hogy a tortaalap nekem kicsit édes volt, a cukor elmaradhatott volna belőle.
Köszönöm Pitelánynak a receptet!

4 megjegyzés:

  1. Köszönöm az értékelő szavakat! Ahogy a receptnél is írtam, tényleg kicsit fura volt az eredeti Mary Berry-féle recept, nekem is feltűnt, hogy talán sok lesz a cukor az alapba, míg a krémhez egyáltalán nem írt cukrot... Örvendek, hogy ízlett!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mégegyszer köszönöm a receptet! Én is megnéztem az eredetit, és nekem sűrített tejet írt a fordítógép. Azzal csináltam, és nagyon jó lett! :)

      Törlés
    2. Ha sűrített tejet használsz nem kell bele zselatin?

      Törlés
    3. Kedves Ildikó, kell bele zselatin, ahogy a receptben is írva van. :)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...