Összes oldalmegjelenítés

2016. július 11., hétfő

Mama féle Pozsonyi kifli

Pozsonyi kifli - egyik tálban szilvalekváros, másikban diós
Nekem persze nem teljesen olyan lett, mint hajdanában a mamának (anyósom), de azért formázott rá, az íz pedig olyan volt.
Hozzávalók:
1 kiló finomliszt
18 deka sertészsír
18 deka Ráma margarin
15 deka porcukor
6 tojás sárgája
3 deci tej
1 cs élesztő(5 deka)
1 evőkanál kristálycukor
1 mokkáskanál só
Diótöltelék:(fele mennyiséghez)
25 deka darált dió
30 deka porcukor
1 deci tej
1 citrom lereszelt héja
Hempergetni:
porcukor 
Szilvalekvár töltelék

A tésztához másfél deci meglangyosított tejbe belekevertem  az evőkanál kristálycukrot és felfuttattam benne az élesztőt. Az átszitált lisztbe belekevertem a sót, majd elmorzsoltam benne a zsírt és a margarint. A tojások sárgáját , a porcukrot és a másfél deci tejet összekevertem és a lisztre öntöttem, az időközben felfutott élesztővel együtt. Először fakanállal összedolgoztam, majd kézzel meggyúrtam a tésztát. Lemértem - a kész tészta bőven 2 kiló lett. Ezt most 10 felé vágtam, tehát az egyenként 20 dekás tésztadarabokat cipóvá formáltam, és fél órát letakarva pihentettem.
Addig elkészítettem a diótölteléket. A tejet felfőztem a porcukorral majd belekevertem a darált diót és a reszelt citromhéjat.
A megkelt tésztacipók mindegyikét vékony körré nyújtottam- kellett kicsit lisztezni. Minden kört 8 körcikkre vágtam, tehát összesen 80 darab kiflim lett. Minden körcikk szélesebb felére egy teáskanálnyi tölteléket tettem - fele mennyiség diótölteléket kapott, fele mennyiség kemény szilvalekvár tölteléket. A töltelékre visszhajtottam a tésztát, majd feltekertem, kicsit meghajlítottam kifli formára. Sütőpapírral bélelt tepsibe raktam őket, egymástól kicsit távolabb, hogy tudjanak "nőni".Nem kentem meg semmivel.Kicsit keleszteni kell a tepsiben, ilyenkor nyáron elég annyi, míg a sütő bemelegszik. Előmelegített közepes hőmérsékletű sütőben kell sütni, ez nálam 170 fokos volt, kb. 25-30 perc alatt sült meg egy tepsivel.
Amint kisült, még forrón porcukorba hencsergettem őket egyenként.
A kiflik nagyon finomak lettek. Bár kínáláéskor megtudtam, hogy a Szakál mamáé azért annyiban más volt, hogy ő lekente a nyers kifliket tojással, és megszórta a tetejüket darált dióval, ekkor nem kell porcukorba forgatni. No, majd legközelebb így csinálom!
Már van a blogomon pozsonyi kifli recept. a tésztája hasonló, viszont a bejglihez hasonló módon kell megkenni és keleszteni, hogy "térképes" külsőt kapjon.
Pozsonyi kifli és bejgli- ahogy én szoktam
Mama féle Pozsonyi kifli
Nekem mindkettő nagyon finom! 
Most azért a mama féle kifliket sütöttem, mert a hétvégén családi találkozót szervezett a nagyobbik fiam, ahol az apai ági rokonokkal találkoztunk. Bár nem volt teljes a létszám, azért 27-en összejöttünk. Bográcsban főztünk marhalábszár pörköltet, szarvacska tésztával, kovászos uborkával kiadós ebéd volt.
A hőségre való tekintettel én most semmi krémes tortafélét nem készítettem, hanem a pozsonyi kiflin kívül kórházi kiflit,Stál judit féle zabpelyhes kekszet, házi ropit,kétféle édes diabetikus kekszet, és a nehéz sós teasüteményt diabester lisztből, így a cukorbeteg rokonok is tudtak nasizni. De a vendégek is hoztak süteményfélét bőven - sajtos rudat, diós, mákos, túrós,almás és meggyes rétest - mindegyik nagyon finom volt!
De a kedvencem egy mákos krémes-habos torta volt, amit egyik fiatalka unokahúg (15 éves) teljesen önállóan készített:
Anett tortája

A teraszomon erkélyládákban fehér muskátlik virágoznak, amelyek őse még a mama teraszát díszítette - a mama már 17 éve nincs köztünk, de a muskátlikat stufferolással azóta is szaporítom, ezekből tettem vázába.
Nagyon kellemes délutánt töltött együtt a rokonság. Régi családi fotókat nézegettünk, anekdotáztunk, közben fagyit ettünk, meg gyümölcsöt. Öt órakor előállt a pónifogat, és sétakocsikázásra vitte a Szelidi tó körül a társaság egy részét.

Elhatároztuk, hogy 1-2 évente szervezünk ilyen találkozókat, ahol közösen emlékezünk a "gyökereinkre", és örülünk egymásnak.
Ezen a fotón mindenki ugyanazt a nevet viseli

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...