Összes oldalmegjelenítés

2016. július 7., csütörtök

Diabetikus bazsalikomos-zöldcitromos keksz

Diabetikus bazsalikomos-zöldcitromos keksz
Ez már hagyományos hozzávalókból fenn van a blogon ITT, most cukorbetegek részére készítettem.
Hozzávalók:
20 deka Diabastar süteményliszt
5 deka zabpehely(aprószemű)
1 teáskanál sütőpor
1 csipet só
10 deka nyírfacukor + egy kevés megszórni
12deka vaj
1 kis méretű tojás
1 zöldcitrom leve és héja
25-30 bazsalikom levél
A lisztbe belekevertem a sót, sütőport, zabpelyhet, nyírfacukrot. Sajtreszelőn belereszeltem a hideg vajat és elmorzsoltam. Belevegyítettem a zöldcitrom lereszelt héját is, valamint az apróra összemetélt bazsalikom leveleket. A tojást kikevertem fele citromlével, a liszthez öntöttem, és ezzel állítottam össze a tésztát. Azért csak fele citromlevet kevertem ki a tojással, mert nem biztos, hogy kell bele mind. Nekem most még kellett bele a másik feléből is. Az összeállított tésztát pihentetés nélkül azonnal lehet nyújtani. Én két réteg szilikonos sütőpapír között nyújtottam, lisztezni se kellett. A kb. fél centi vastagra nyújtott tésztát 4 centi átmérőjű pogácsaszaggatóval kiszaggattam, és sütőpapírral bélelt nagy tepsibe tettem. Tetejüket szilikonecsettel megkentem citromlével, és megszórtam nyírfacukorral, majd a 220 fokra előmelegített sütőbe tettem. Nálam jó 20 perc alatt sültek meg.

A tészta állaga nyersen is, sülve is megfelelő a diabetikus liszttel is. Finom, bár nekem egy kicsit lehetett volna édesebb. Javaslom, hogy aki édesebb szájú, az tegyen bele több nyírfacukrot!



2 megjegyzés:

  1. Szépek lettek, finom, különleges ízű lehet a bazsalikomtól! Nekem a legkedvencebb fűszerem :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Kati! Mi is nagyon szeretjük az illatát is, ízét is. Néhány éve már termesztem is a magunk számára szükséges mennyiséget.

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...