Összes oldalmegjelenítés

2016. június 1., szerda

Tejfölös lapított sós lepény

Tejfölös lapított sós lepény
Amint megláttam Anikónál ezt a kelttésztát, máris elhatároztam, hogy megsütöm. A tészta összetevőit és a formázást úgy csináltam, ahogy Anikó, bár más módon. Érdemes a linkre rákattintani, hogy meglássátok az ő verzióját, vannak fázisfotók is.
Hozzávalók a tésztához:

3,2 dl langyos tej
1 tojás
1 ek. só
1-2 tk.cukor
60 dkg liszt
2,5 dkg élesztő

8 deka zsír megolvasztva, kihűtve
Tölteléknek:
1  nagy doboz 20%-os tejföl 
1 tojássárgája

1 evőkanál só
1 csokor friss kapor

A kenyérsütőgép tartályába a szokásos módon beletettem a tészta hozzávalóit az olvasztott zsír kivételével. Tehát először a folyadékok, tojás, ízesítők, rá a liszt, tetejére morzsolva az élesztő. A liszt nálam egyenlő arányú kenyérliszt, finomliszt és rétesliszt volt. A kenyérsütőt dagasztás-kelesztés programra kapcsoltam, és a sípszó után öntöttem bele az olvasztott zsírt, háromszorra elosztva. Miután lejárt a program, kivettem a megkelt tésztát, lisztezett deszkán 3 egyenlő darabra vágtam. A nagy gáztepsimet kikentem fagyos zsírral, az egyik darab tésztát fával kicsit megnyújtottam, aztán akeresztben a tepsibe tettem, majd kézzel lapogattam a szélekig, középen a tepsi feléig.
A sóval jól kikevert tejföl  (kifelejtettem belőle a tojássárgáját) felét rákentem a tésztalapra, a széleit körben 5 centi szélesen visszahajtottam, és a visszahajtást is megtejfölöztem, meghintettem apróra vágott kaporral.  A másiktésztával ugyanígy jártam el, tehát a tepsi üres felében kilapogattam,  rákerült a sós tejföl másik fele, (erre nem jutott kapor),majd letakarva pihentettem 20 percig, mielőtt a 180 fokosra előmelegített sütőbe tettem. Huszonöt perc alatt sült meg szép pirosra.
A megmaradt üres tésztát ugyanezen a módon egy kisebb tepsibe egyengettem, jól megkentem szilvalekvárral, amire 1 kanál mák 1 kanál nádcukor keverékét szórtam, és megsütöttem. Ezt a verziót Macinál láttam.
Lekváros-mákos lapított lepény
Mindkét féle lepény nagyon finom volt, biztos, hogy ezután gyakran kerülnek asztalra. 
Mindkét bloggernek  megköszönöm a receptet!

2 megjegyzés:

  1. Igazán küldhetnél vacsorára kóstolót nekem...;-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha el nem fogyott volna az utolsó morzsáig, akár küldhetnék is...:D

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...