Összes oldalmegjelenítés

2016. június 28., kedd

Meggytorta születésnapra

Meggytorta
Citromhabnál  szerettem bele ebbe a tortába, és mivel meggyszezon van, ezt választottam a keresztlányom születésnapjára.
Hozzávalók:
Piskótalaphoz
4 kisebb tojás
8 dkg cukor
1 teáskanál kakaópor
2 evőkanál olaj
8 dkg liszt
fél kávéskanál sütőpor
Meggyes krémhez
50 dkg meggy
5 evőkanál cukor
1 teáskanál vanília aroma
1 teáskanál őrölt fahéj
15 g étkezési keményítő
25 dkg tejföl
2 dl tejszín
5 g zselatin
Díszíteni
50 ml tejszín
meggy
porcukor
A hozzávalókból a piskótát megsütöttem, ahogy a receptben van, a tojásokat  egészben hagyva kevertem ki. Hagytam kihűlni.
A krémhez 35 szemet kiválogattam a díszítéshez, a többit kifejtettem. A kimagozott meggyet egy lábosban tűzre tettem, rászórtam a cukrot, vanília aromát, felforraltam, és a tüzet csökkentve kb. 10 perc alatt összepároltam. Ezután a kevés hidegvízzel elkevert keményítővel besűrítettem.
A tejszínből kemény habot vertem, aztán kanalanként belekevertem előbb a tejfölt, majd a meggyet.
A zselatint annyi vízzel, ami épp ellepeli leöntöttem, felmelegítettem, és vékony sugárban állandó kevergetés közben a krémbe öntöttem. Mindent géppel kevertem, a tejszínhabba is, a legkisebb fokozaton.
A tálcára helyezett piskótalapot körbevettem tortagyűrűvel és a tetejére símítottam a krémet. Egy éjszakára hűtőbe tettem. Ezalatt kellően megszilárdult a krém, biztonságos volt levenni a tortagyűrűt.
Keményre vert tejszínhabbal és egész meggyszemekkel díszítettem.
Sajnos én nem értek a csillagcsöves habzsákhoz, csak nylonzacskó sarkából nyomtam köröket a torta tetejére, amit alaposan megmosott, leszárított meggyszemekkel kiraktam. Azért így se lett rossz, de aki tudja a csöves habzsákot kezelni, az látványra sokkal többet ki tud hozni belőle.
A keresztlányomat köszöntettem fel vele a születésnapján. És mivel nagyon megdícsérték, mennyire finom volt, merem ajánlani elkészítésre másoknak is.

Köszönöm Citromhabnak a receptet! :)

8 megjegyzés:

  1. Nagyon szép! :)Boldog szülinapot keresztlányodnak.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves vagy Habocska, köszönjük szépen! :)

      Törlés
  2. Nagyon szép torta ! Boldog szülinapot kívánok keresztlányodnak.

    VálaszTörlés
  3. Csodaszép, ügyes vagy :) Isten éltesse az ünnepeltet :)

    VálaszTörlés
  4. Csodás tortát kapott a keresztlányod :) ügyike vagy :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...