Összes oldalmegjelenítés

2016. június 6., hétfő

Kekszes sárgarépa tekercs

Kekszes sárgarépa tekercs
Egy török oldalon találtam a receptet, ahol "sárgarépa piramis" volt az elnevezése, mert háromszög formára volt a rúd kialakítva. Én egyelőre tekercsnek formáztam, nem voltam biztos a hozzávalók mennyiségében se, egyrészt a gépi fordítás miatt, másrészt  a Petit beurre keksz nálunk többféle csomagolásban kapható, így ez most inkább kísérlet volt, és én lemértem a hozzávalókat. Dió vagy mandula helyett aszalt vörösáfonyát és mazsolát tettem. Ahogy én készítettem.
Hozzávalók:
4 közepes sárgarépa - nálam 70 deka
1 csomag petit buerre keksz - nálam 15 deka
4 evőkanál nádcukor
1 csomag vaníliás cukor
10 deka vaj
5 deka aszalt vörösáfonya
5 deka mazsola
A megtisztított répákat sajtreszelőn lereszeltem. Egy edényben tűzre tettem, hozzáadva a cukrokat, és időnként megkeverve elpároltam a levét. Ezután belekockáztam a vajat, elkevertem benne és le is vettem a tűzről.
A kekszeket durvára összetörtem, hozzáadtam a jól megmosott aszalványokat, ráöntöttem a vajas répát és mindent alaposan összekevertem.
Kicsit vártam míg hűlik, majd fóliára halmoztam és tekerccsé formáztam. Becsomagoltam a fóliába és hűtőszekrénybe tettem a rudat. Pár óra múlva kivettem és egy kis olvasztott fehércsokival dekoráltam nylonzacskó sarkából. A díszítés akár el is hagyható, nélküle is elég dekoratív a rúd.

A készítés mozzanatai
Nem mondom, hogy minden családtagnak maradéktalanul elnyerte a tetszését, de néhányan nagyon elégedettek voltunk az eredménnyel. Ilyet biztosan máskor is csinálok. a mostani tapasztalataim alapján legközelebb több kekszet teszek bele -akár kétszer ennyit is lehet ennyi répához, és nagyobb darabokban hagyom a kekszeket, úgy mutatósabb lesz a vágási felülete. Előnye még hogy gyorsan, könnyen elkészíthető az év bármely szakában, hiszen sárgarépa minden évszakban rendelkezésünkre áll.

A receptet ITT találtam, köszönöm szépen! :)

2 megjegyzés:

  1. Hát ennek vmi csodás színe van Marisz :) Biztos finom is nagyon :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Kati! Nagyon finom volt, bár egy családtagunk nem volt "elájulva" tőle. Elhatároztam, hogy egyszer kipróbálom batátával, meg sütőtökkel is. :)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...