Összes oldalmegjelenítés

2016. június 13., hétfő

Epertorta fekete faeperrel

Epertorta fekete faeperrel

Mivel most van a faeper szezonja, és módomban áll mindennap szedni, ahogy érik, ezzel készítettem egy sütés nélküli gyors tortát. 
Pontos receptet nem is írok, annyira egyszerű.
250 gramm fekete eper, 250 gramm mascarpone,250 gramm natúr krémes joghurt, 250 ml habtejszín, 4-5 evőkanál porcukor.
A gyümölcsből 10 dekát félretettem a tetejére, 10 dekát kevés vízzel lemixeltem és átpasszíroztam - eennek a lének a fele a krémbe került, másik felében kis zselatint feloldottam és ez került a tetejére. Öt deka epret darabosan a krémbe kevertem. a torta alja egy sor babapiskóta egy 20 centis kapcsos tortaforma alján. A mascarponét, joghurtot,  fél citrom levét és az 5 deka epret 4 evőkanál porcukorral fakanállal összekevertem, és a kemény habbá vert tejszínt hozzávegyítettem. Most nem tettem a krémbe semmiféle fixálót, csak itthonra nekünk készült, de ha szállítani kell, vagy tartósabbra akarjuk, zselatin fix is kell bele. A tetejére a zselatinba is tettem pár csepp citromlét. Tálalásig hűtőben tartottam.
A megvágott torta

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Ez a hétvége a jótékonykodásra is alkalom volt. Elálló, száraz süteményeket sütöttem, melyekből adtam a Kék Madár Fesztivál  ingyen fellépő művészei részére, Szabolcs fiamék osztálytalálkozójára, és az unokáim hittan évzárója utáni Szeretetvendégségre.
A jótékonysági sütemények egy része
Ezeknek a süteményeknek a receptje már fenn van a blogon, az elnevezés alapján megkereshető.

2 megjegyzés:

  1. De szívesen lelopnám az egyik vastag szeletet arról a tányérról.... :-) Csudaszép!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...