Összes oldalmegjelenítés

2016. június 4., szombat

Eperbőr

Eperbőr
Mivel a szilvabőr nálunk nagyon bevált - szezonban minden évben többször is kell csinálnom - most elhatároztam, hogy eperbőrt is "sütök". a készítés folyamata ugyanaz.

Hozzávalók:
60 deka eper
3 evőkanál méz

A megtisztított feldarabolt epret a mézzel egy edényben tűzre tettem, forrás után még kb. 10 percig főztem, amíg összeesik és levet ereszt. Ezután leturmixoltam, és egy sütőpapírral bélelt 25x35 -ös tepsibe öntöttem:
Leturmixolt eper a tepsiben
A sütőben szárítottam alacsony hőfokon - nálam ez 50 fok. A sütő ajtaját fakanál nyelével kitámasztottam, hogy a fölösleges pára távozni tudjon. Ez a szárítás hosszú, folyamat, lehet akár 6-8 óra is míg a kívánt állagot eléri. Viszont közben nincs vele gond, egyszer-egyszer azért nézzünk rá, esetleg fordítsuk meg a tepsit, és akár meg is szakítható, majd később folytatható. Tehát mikor láttam, hogy késő este van, és még nem megfelelő, elzártam a sütőt és másnap reggel újra bekapcsoltam. Talán még jót is tett neki egy kis állás. Akkor van készen, ha "bőrszerű"-vé válik, és a szélét megfogva hajlandóságot mutat a papírtól elválásra. Óvatosan kell lehúzni a sütőpapírról, ilyenkor előfordul, hogy a széle törik. Elkészülte után szellős helyen kell tárolni.
Egy kicsit vastag lett, nagyobb tepsibe lehetett volna tenni, a nagy gáztepsibe, hogy vékonyabb legyen.
A készítés folyamata
Az eperbőr felhasználható sokféleképpen. Meg lehet enni csak így - csíkokra vágva, vagy tépve - gumicukor helyett inkább ilyet egyenek a gyerekek. Lehet vele tortát díszíteni, bonbonokat, stb.
De aki tényleg érdeklődik iránta, az látogassa meg Praliné Zsuzsi  blogját, ő igazi szakértője a témának - én is tőle tanultam el - nagyon megköszönöm neki! :)
Így csomagolva könnyen szállítható

9 megjegyzés:

  1. De jó ötlet! :) Köszönöm, kipróbálom!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sok sikert hozzá Bogi! Kimaradt a bejegyzésből, de napos jó idő alkalmával tüllel letakarva a szabadban is szikkasztható.

      Törlés
  2. Hogy te miket tudsz kitalálni!
    Fantasztikus ötlet!Tetszik a diavetítés is. Én nem tudom megcsinálni sajnos.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Ani, de nem én találtam ám ki! Először egy nyersételes blogon olvastam, hogy szinte minden gyümölcsből készíthető gyümölcsbőr. Eddig szilvával, sárgabarackkal és birsalmával próbáltam ki, és most eperrel.mindegyik nagyon finom!
      A blogolásban sajnos nem tudok segíteni, azt is autodidakta módon az internetről tanulom. Mivel a szakkifejezéseket nem ismerem, gyakran a "vak tyúk is talál szemet" módon sikerülnek dolgok.

      Törlés
  3. Szuper ötlet, én is díjazom! Csak a hosszú sütögetés tántorít el kicsit :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tejszínhab, ez inkább csak szárítás. Jó időben a nap is besegít a szabadban, egy próbát megérne. :)

      Törlés
  4. Mesés... most hallok róla először, de nagyon tetszik, szinte érzem az ízét. Mivel most nincs szezonja az érdekelne, hogy mélyhűtött eperből is jó lehet? Mélyhűtve van mindenféle gyümölcsöm :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves "Névtelen"!

      Én még mályhűtött gyümölcsből nem készítettem gyümölcsbőrt, de elvileg azzal is kell működnie. Legfeljebb több idő alatt készül el, mivel több a nedvesség tartalma. A gyümölcsbőröket a paleo étrendben használják rendszeresen, ezért érdemes paleo oldalakon utána nézni, hátha több információhoz jutsz. Köszönöm az érdeklődést! Üdvözlettel: Marisz

      Törlés
    2. Köszönöm szépen a választ.. lehet hogy akkor inkább megvárom a friss epret és biztosra megyek... a mélyhűtött így is el fog fogyni..... Szuper receptjeid vannak... csak most fedeztelek fel, majd többször jövök az oldaladra... nagyon szeretek sütni-főzni és mindig kutatom a különlegességeket. Úgy látom itt jó helyen járok. K1vánok jó egészséget, főzőcskézést- sütögetést, üdvözlettel Erzsi Temerinből (Vajdaság)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...