Összes oldalmegjelenítés

2016. június 23., csütörtök

Diabetikus Meggyes kekszes sütés nélkül

Diabetikus Meggyes kekszes sütés nélkül
Már fent van a blogon ennek a finomságnak a hagyományos  változata. Most a férjem cukorbeteg barátjának diabetikusan csináltam.
Hozzávalók:
20 deka Ligera diabetikus keksz
70 deka magozott meggy
20 deka nyírfacukor
20 deka teljes kiőrlésű tönköly búzadara
1 teáskanál őrölt fahéj
1 kisebb vaníliarúd
1 liter víz
Diabetikus csokimáz:
2 evőkanál natúr kakaópor
10 deka nyírfacukor por
2,5 deka lágy vaj
2 evőkanál forróvíz


Kiraktam egész  kekszekkel egy 23 centi átmérőjű, folpackkal bélelt kerek kapcsos tortaforma alját.

A meggyet a vízzel, a nyírfacukorral és a vaníliarúddal feltettem főni. Forrás után még 5 percig főztem, majd belekevertem a búzadarát és együtt sűrűre főztem. Én most botmixerrel pürésítettem, de ez nem szükséges. A még forró meggyes krémet ráöntöttem a kekszalapra, majd a tetejét is kiraktam egész kekszekkel, és hagytam kihűlni, mielőtt rátettem a csokimázat.

Mozzanatok a készítésről
A csokimázhoz a kakaóporral együtt ledaráltam a nyírfacukrot, majd jól kikevertem előbb a forró vízzel, aztán a lágy vajjal. Kenhető állagú lett, késsel kentem a torta tetejére. Villával kicsit átfésültem, és fél kekszet rámorzsoltam díszítésnek. Tálalás előtt alaposan behűtöttem.

Nagyon ízlett a férjem barátjának, de mindenki másnak is.
A meggytöltelék állaga sűríthető, ha kicsit több grízt teszünk bele, vagy miután megfőtt, adunk hozzá valamennyi kekszdarát.

2 megjegyzés:

  1. Elkészítettem a nem diabetikus változatát. Nem sokára közzéteszem. Nem látom a diavetítést.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Remélem, elégedett voltál vele, Ani! Leállt néhány modul, mert nincs hozzá https kapcsolat. Nem tudom, az magától lesz-e, mert nekem egyelőre nem sikerül beállítani.

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...