Összes oldalmegjelenítés

2016. május 20., péntek

Rebarbarás pite

Rebarbarás pite
Tészta hozzávalói:
30 dkg liszt (nálam  fele sima, fele rétes)
1 tojássárga 

14 dkg vaj
6 dkg barna cukor
1 evőkanál rum
1 csipet só
1 teáskanál sütőpor
Fél citrom reszelt héja
2 púpos evőkanál tejföl

Ezekből a hozzávalókból meggyúrtam a tésztát és letakarva hagytam pihenni, míg a töltelékeket elkészítettem.
Túró töltelék:
25 dkg túró
2 evőkanál tejföl
2 evőkanál barna cukor

Összekevertem a hozzávalókat, és még egy kis vaníliás cukrot is tettem bele.
Gyümölcs töltelék:
30 deka rebarbaraszár(tisztítás után mérve)
3 evőkanál barnacukor
3 deka vaníliás pudingpor
Lekenni:
1 tojássárgája
A megtisztított, 2 centisre összevágott rebarbaraszárakat a cukorral és annyi vízzel ami ellepi főni tettem. Pár perc alatt megfőtt, ekkor kevertem hozzá a pudingport, amivel még besűrítettem. Hagytam teljesen kihűlni.
A pihent tésztát kétfelé osztottam, s az egyiket kerekre nyújtottam úgy, hogy egy szilikonos sütőforma kibéleltem vele úgy, hogy az oldalára is jusson tészta. Az aljára nyomkodtam és egy henger formájú üvegpohárral nyújtottam, kicsit az oldalára is felhúztam. Meghintettem 1 evőkanál útifűmaghéjjal( az eredeti recept grízt ír), majd rákentem a túrótölteléket, erre kanalaztam rá a rebarbarás tölteléket és eligazgattam. A tészta másik felét kerekre szabott szilikonos sütőpapíron lisztezve  kinyújtottam és betakartam vele(a papírral emeltem fel a tésztát). Megszúrkáltam egy villával, majd a 180 fokosra előmelegített sütőbe tettem és 35-40 perc alatt készre sütöttem.
A formában hagytam langyosra hűlni, csak utána szeleteltem.
A  recept Teller Zsuzsa Pünkösdi pitéje, amit ő epres-cseresznyésen készített, én csak annyit változtattam rajta, hogy nálam  rebarbara a gyümölcs, de szerintem bármilyen gyümölccsel elkészíthető.
Mikor kisült váratlan vendégeink érkeztek, akiket megkínáltam a pitével, és nagyon nagy tetszést aratott. Már alig maradt, mire eszembe jutott, hogy fotó nem is készült róla, gyorsan csináltam egyet:


Nagyon-nagyon finom lett, köszönöm Zsuzsának a receptet! :)


4 megjegyzés:

  1. Válaszok
    1. Köszönöm Olgis, nagyon finom volt! Mi nagyon szeretjük a rebarbarát. :)

      Törlés
  2. Nagyon jó verziót hoztál ki belőle, örülök, hogy ízlett. És köszönöm! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én köszönöm mégegyszer a receptet!:)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...