Összes oldalmegjelenítés

2016. május 24., kedd

Mákos epres piskóta diabetikusan- Blogkóstoló

Mákos epres piskóta reform módra
Egyik kedvenc játékom a Blogkóstoló, melynek lényege, hogy a jelentkező gasztrobloggerek sorsolás után a nekik kisorsolt blogról szabadon választva sütne-főznek valamit, és az elkészített finomságot saját blogjukban posztolják.
A 29. Blogkóstoló játék háziasszonya Fűszermánia Gabi, aki vegyes blogot ír, különös hangsúlyt fektetve a fűszerek használatára, népszerűsítésére, a változatos fűszerezésre.
Ez alkalommal a sorsolás úgy alakult, hogy a saját blogja jutott nekem.
Nagyon "izgalmas" ízű ételek is vannak nála, de én persze inkább süteményt választottam tőle. Különös tekintettel az eperszezonra a Mákos tönkölypiskótára esett a választásom, amit én kissé átvariáltam. Névnapi köszöntésre mentem egyik idős volt általános iskolai tanáromhoz, akinek gyógyszerrel kell szabályozni a cukorszintjét. Ezért szénhidrát csökkentett liszttel és eritrittel készítettem. Mandula nem volt itthon, hát diót törtem a tetejére. Az összetevők arányát ezekhez az alapanyagokhoz alakítottam. Az eritrit kevésbé édesít, mint a cukor, tehát ebből másfélszeres mennyiséget használtam.

Ahogy én készítettem:
Hozzávalók:
másfél pohár 50% ch -al csökkentett liszt (Dia-Wellness Lisztkeverék)
másfél pohár eritrit
1 pohár mák
fél zacskó sütőpor
1 csipet só
1 tojás
1 pohár langyos tej
1 ek étolaj
1 tk vanília aroma
35 deka eper
fél marék durvára vágott dió
A mákot az eritrittel összekevertem és együtt ledaráltam.Összevegyítettem a többi száraz hozzávalóval.
A tojást enyhén felvertem, hozzáöntöttem az olajat, meg egy kevés tejet, majd elkezdtem fakanállal beledolgozni a mákos-lisztes keveréket, közben beleöntöttem a többi tejet és a vanília aromát is.
Egy 20x30-as tepsit kibéleltem sütőpapírral és ebbe öntöttem a masszát. Tetejét kiraktam eperszemekkel - a nagyobbakat szeletekre vágva. Utoljára rászórtam a durvára vágott dióbelet (10 szem diót törtem meg hozzá), és a 190 fokosra előmelegített sütőbe toltam a tepsit. Tíz perc múlva csökkentettem a hőt 170 fokra, és tűpróbáig sütöttem a süteményt (összesen kb. fél óra alatt sült meg).
Sütés előtt és után a tepsiben
A tepsiben hagytam kihűlni, langyosan ott vágtam kockákra.

Köszönöm Gabinak a lehetőséget és a receptet! A Tanár úr nagyon örült a süteménynek.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...