Összes oldalmegjelenítés

2016. május 23., hétfő

Glutén és tojásmentes chiamagos kréker

chiamagos kréker


Hozzávalók:
4 evőkanál chia mag
1,2 deci víz
2 evőkanál fekete szezámmag
2 evőkanál fehér szezámmag
1,25 deci (fél bögre)kókuszliszt
1 késhegynyi só
2 evőkanál olívaolaj

A chia magot a vízzel összekevertemk, majd kb. 1 órát állni hagytam, hogy megdagadjon és puding állagú legyen.
Mikor letelt az 1 óra, hozzátettem a többi hozzávalót, összekevertem és képlékeny állagúvá gyúrtam.
Kiszabtam 2 db 20x30 centis sütőpapírt, és ezek között nyújtottam kb. 2-3 mm vastagra a tésztát. Elég nehezen ment, időnként foltozni kellett, de sikerült.
Azután rádlival szeleteket vágtam a tésztába, majd a sütőpapírral átemeltem a tepsibe és 200 fokra előmelegített sütőben 20 perc alatt megsütöttem.Kihűlés után a bevágott éleknél szzéttördeltem, és tányérra tettem.

Az eredeti recept a nosalty oldalán volt mandulaliszttel, de én a nálam éppen fellelhető alapanyagokból készítettem.
Mivel a kókuszliszt édeskés, a nyers tésztát megkóstoltam, és még egy késhegynyi sót gyúrtam bele. A kész kekszek szerintünk nagyon finomak lettek.
Chia magos kréker
És egészségesek!
A chia mag gyógyító élettani hatásairól ITT, felhasználásáról bővebben ITT lehet olvasni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...