Összes oldalmegjelenítés

2016. május 31., kedd

Chia puding

Chiapuding gyümölcsökkel
Ez a "puding" - ami igazából nem is puding - nagyon egészséges, és mivel a chia mag gluténmentes, így gluténérzékenyek  is fogyaszthatják, és a cukorbetegek is  ha az édesítése nem cukorral történik.
Mi megelőzésképpen eszünk ilyen  reform élelmiszereket, és az a véleményünk, hogy nemcsak ehetőek, de finomak is, ha jól vannak elkészítve.
A chiapudinggal nem sok munka van, az időigényességét az áztatási idő adja.
Annyi a dolgunk vele, hogy a chiamagot leáztatjuk édesített kókusztejbe (vagy bármilyen növényi tejbe, pl.mandulatej)minimum 2 órára, de még jobb, ha egy egész éjszakát ázik. Utána csak a gyümölcsök belevegyítése és a tálalás van hátra. Bármilyen gyümölccsel készíthető - én most eperrel, meggyel, banánnal, feketeszederrel készítettem, és mindegyik nagyon finom volt. Nádcukorral édesítettem.
Az áztatáshoz a kókusztejet kókuszporból forró vízzel kevertem ki. Nálam 4 órát áztak a magok (de 1 éjszakát is ázhatnak), és ezalatt jól megduzzadtak, zselészerű állagú lett.
4 evőkanál chia magot 3,5 deci kókusztejben áztattam, amibe 3 evőkanál barna nádcukrot kevertem.
A megtisztított (összevagdalt) gyümölcsökkel csak poharakba kellett rendezni, kicsit lehűteni és már lehetett is fogyasztani. Négy felé osztottam ezt a mennyiséget.
Chia puding banánnal, eperrel
Ezután gyakran fogok ilyet készíteni, akár mirelit gyümölccsel is.
A receptet Nóri oldaláról hoztam, köszönöm szépen! :)


4 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta, finom lehetett! A lányom szokott ilyeneket enni, én még ne kóstoltam, de van fent a bogomon, amit ő csinált :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kati, érdemes használni ezeket a magvakat, annyira jó az élettani hatásuk. Felhasználásuk is sokféleképpen történhet. A lányod leírta róla a lényeges dolgokat. :)

      Törlés
  2. De jól néznek ki! És biztosan finomak is. Hol kaptál chia magot?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. köszönöm Tejszínhab! Én reformboltban vettem, de némelyik multinál is lehet kapni, vagy ázsiai boltban. Esetleg rendelhető az interneten.

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...