Összes oldalmegjelenítés

2016. április 26., kedd

Pünkösdi kocka Katalin "játékára"

Pünkösdi kocka
Katalin, a Katalin konyhája blog írója "Eleink pünkösdi eledele" címmel játékot hírdetett, melynek lényege, hogy olyan recepteket vár, amit pünkosdkor volt szokás asztalra tenni, vagy amit szívesen ennénk pünkösdkor.
Én nem tudok olyan ételt, ami annyira kötődne a pünkösdhöz, mint a bejgli a karácsonyhoz, vagy a sonka a húsvéthoz. Az interneten kutakodtam - persze sütemények után - és találtam egy "Pünkösdi kocka" elnevezésűt. Gondoltam, ilyen névvel nyugodtan felkerülhet a pünkösdi asztalra.
Hozzávalók:
20 deka liszt
10 deka darált dió 
1 zacskó sütőpor
1 tojás
15 deka cukor
15 deka Ráma margarin
2 deci tej
Töltelék:
25 deka baracklekvár
15 deka darált dió

A lisztet, a darált diót és a sütőport szárazon összekeverjük.
Egy nagyobb tálban a cukrot és a tojást alaposan kikeverjük. Hozzáöntjük a felolvasztott langyos margarint, a tejet, majd fakanállal beledolgozuk a lisztes keveréket.
Magas falú kikent tepsibe öntjük. A recept nem ír tepsi méretet, én 20x30-as tepsibe öntöttem.
Előmelegített sütőbe tesszük, 30-35 percig sütjük. Mivel sütési hőmérséklet szintén nincs írva, így a Kossuth kiflihez hasonlatosan 180 fokra melegítettem elő a sütőt, de 10 perc múlva úgy ítéltem meg hogy nagyon sül, ezért 160 fokra mérsékeltem. Tűpróbát végeztem, így 35 perc múlva lett kész.
Kihűtjük a süteményt, és a recept szerint 3 lapba vágjuk. Én elég laposnak találtam, ezért csak egy helyen vágtam el. Megkentem a baracklekvár felével, erre rászórtam a darált dió felét, és ráhelyeztem a másik lapot. A sütemény tetejére rákentem a maradék lekvárt, megszórtam a maradék dióval, és kész.
Kockákra vágva tálaljuk, díszítésnek tegyünk diógerezdeket.
A receptet Itt találtam, és örülök neki, mert ez a régimódi sütemény egyszerű, gyors, és finom. Merem ajánlani a pünkösdi asztalra!
Pünkösdi kocka
Nagyon kapós volt, gyorsan elfogyott, csak annyit jegyeznék meg az ízével kapcsolatban, hogy nekem kicsit édes volt a tésztája, de mivel cukor nélküli baracklekvárral kentem meg, az ellensúlyozta. Ha cukorral főzött lekvárral készítjük, akkor kevesebb cukor elég a tésztájába.
Ha ragaszkodunk az eredeti recept szerinti 3 laphoz, akkor kisebb méretű tepsiben süssük!

8 megjegyzés:

  1. Köszi Marcsi hogy Te is játszol, méghozzá egy ilyen finom sütivel :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kati, én köszönöm a lehetőséget! Üdvözöllek! :)

      Törlés
  2. Sajnos lemaradtam erről a játékról, most már nem tudok semmit sem készíteni, viszont a te sütid nagyon tetszik. Nagy kedvencem a dió-baracklekvár páros, úgy hogy engedelmeddel viszem is a receptet, és amint újra lesz házi baracklekvárom elkészítem. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Okki, május 4. a határidő, addig még tudsz sütni vagy főzni valamit, amivel jelentkezel, itt: http://katalin-konyha.blogspot.hu/2016/04/eleink-punkosdi-eledele-jatek-nalam.html

      Törlés
    2. Igen, láttam én is a határidőt, csak holnap utazom el, és csak kedd késő este érek haza, így tényleg nincs mikor készíteni bármit is. De majd csemegézek a beküldött finomságokból, és következőkor majd figyelmesebb leszek. Szép délutánt Neked! :)

      Törlés
  3. Nagyon jó sütit választottál, istenien hangzik. Nálunk sincs speciális, pünkösdi sütemény, így alkottam egyet. Remélem Katinak is tetszeni fog. :-)

    VálaszTörlés
  4. Szia Marcsi! Kukkants majd be hozzám :-)
    http://katalin-konyha.blogspot.hu/2016/05/a-punkosdi-jatek-eredmenyhirdetese.html

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...