Összes oldalmegjelenítés

2016. április 17., vasárnap

Fekete epres mascarponekrémes torta

Fekete epres mascarponekrémes tortaszelet
Ennek a tortának a krémje a fekete  eperfa lefagyasztott gyümölcsével készült. 
Hasonlatosan a múlt heti áfonyás tortához. Az alapja ugyanaz a 3 tojásos kakós piskóta volt, a krémbe 20 deka fán termett fekete eper került. A gyümölcsöt azon fagyosan egy kislábosba tettem 2 evőkanál vízzel és 1 evőkanál cukorral. Forrás után 1-2 percig főztem, majd szűrőn átpasszíroztam. A kihűlt léből kb. 1 decit kivettem, amiben leáztattam 1 zacskó étkezési zselatint (25 grammost). A többi levet a mascarponéhoz kevertem. A leáztatott zselatint lassan felmelegítettem - csak forrásig - és először csak egy tálba kivett kevés krémhez kevertem hozzá, majd ezt kevertem bele a többi krémbe.A tejszínhabot most is utoljára tettem bele, mindent a kézi habverő legkisebb fojkozatával csináltam.
A tetejére az öntethez nem volt étkezési keményítőm, így a kipasszírozott epervelőhöz minmális vizet adtam, kicsit még főztem majd újra kinyomkodtam. Nem úgy viselkedett, mint a keményítős, ezért nem tudtam vele szépen díszíteni.


Megpróbáltam javítani kicsit rajta, egy kevés színtelen zselatint felmelegítettem egy deci vízben, és ezzel áthúztam a tetejét.
Zselatinnal áthúzva
Inkább elmosódott lett, szerintem nem javított rajta. A férjem szerint olyan lett, mintha folpackba lenne csomagolva.
De ahogy állt fél napot a hűtőben valahogy "összeérett", mert kiszeletelve már egész jól mutatott.

Na és az íze! Nagyon kellemes - persze mi szeretjük a fán termő epret, és bár a közelünkben nincs eperfa, tavaly is elmentünk 20 kilóméterre szedni. Másoknak is ajánlom, aki hozzá tud jutni.

8 megjegyzés:

  1. Biztosan finom volt! Szinte előkerült az eperfánk képe, ahogy a malacunknak ráztam az epret! Gimnazista osztálytársaim kibicikliztek hozzánk eprezni a közeli városból, vasárnap délután!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, a mi korosztályunkban kedves régi emlékeket ébreszt. Nekem előttem van, ahogy a kacsák oldalukra fekve ránganak, kalimpálnak a lábukkal, aztán kifekszenek, mintha kimúltak volna. A nagyanyám meg sopánkodik, amiért a fa alá engedtük őket, és berúgtak az erjedt epertől. :D

      Törlés
  2. Rág ettem már eperfa epret :-), de nagyon szerettem! Ebben a tortában is nagyon finom lehetett!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Kati, finom volt! Nem mertem egészben belerakni a magok miatt, de a férjem azt mondta, máskor nyugodtan rakjam bele. :)

      Törlés
  3. Sosem ettem még fán termő epret, de biztosan nem filozofáltam volna, ha kinyitom a hűtőt és meglátom ezt a tortát :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves tejszínhab! Ami késik, az majd bekövetkezhet! :D
      Feltétlenül kóstold meg, mert nemcsak finom, de nagyon hasznos is. Ezen a linken bővebben olvashatsz róla:http://egeszsegportal.net/egeszseghirek/2100

      Törlés
  4. Marisz, ez fantasztikusan ínycsiklandozó lett! <3

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...