Összes oldalmegjelenítés

2016. április 6., szerda

Almás sütemény Eta módra

Almás sütemény Eta módra
Tészta hozzávalói:                                                                             


  • 15 dkg cukor
  • 4 tojássárgája
  • 25 dkg margarin
  • 45 dkg finomliszt
  • 1 csomag sütőpor

  • Megkenni:
    baracklekvár
    Töltelék:
    1 kg alma
    Habhoz:


  • 4 tojásfehérje
  • 10 dkg porcukor

  • A tésztához a cukrot a tojássárgákkal és a szobahőmérsékletű margarinnal habosra kikevertem, majd beleadtam a sütőporral elvegyített lisztet. Először fakanállal összekevertem, majd kézzel gyors mozdulatokkal meggyúrtam a tésztát. Kb. 30 dekányit elvettem belőle, és folpackba csomagolva a fagyasztóba tettem fél órára - ez kerül reszelve a sütemény tetejére.
    Az almatöltelékhez meg kell hámozni és lereszelni az almát, és kinyomkodva a süteménybe tenni (cukrot nem ír bele a recept). Én 2 üveg 720 ml-es almapépet használtam, ami befőzőautomatával készített alma ivólé "mellékterméke".
    Egy 30x40 centis zsírozott-lisztezett  tepsibe kell beleformálni a tésztát úgy, hogy pereme is legyen. Én ehhez kivágtam egy sütőpapírt és azon nyújtottam el enyhén lisztezve a tésztát, majd a papírral együtt belehelyeztem a tepsibe (minden oldalán volt pereme).
    Megkentem vékonyan baracklekvárral, erre terítettem az almapépet.
    A tojásfehérjékből a porcukorral kemény habot vertem, amit rásímítottam az almatöltelék tetejére. Ekkor vettem ki a fagyasztóból a félretett tésztát, és almareszelőn a tojáshab tetejére reszeltem egyenletesen elosztva.
    A 180 fokra előmelegített sütőbe toltam. Húsz perc után letakartam sütőpapírral a tetejét, és még 25 percig sütöttem.
    Miután teljesen kihűlt, lehet kimetélni. Nálam elég sok lett bele a töltelék, nagyon óvatosan kellett vágni, hogy szép kockák sikerüljenek.



    Nagyon finom sütemény, köszönöm a receptet Editnek, és Etának!
    Forrás: http://webcukraszda.hu/almas-sutemeny-eta-modra/

    6 megjegyzés:

    1. Játék van nálam, most először :-) ha van kedved, gyere, hisz Te annyi finom süteményt ismersz :-) szeretettel várlak:
      http://katalin-konyha.blogspot.hu/2016/04/eleink-punkosdi-eledele-jatek-nalam.html

      VálaszTörlés
      Válaszok
      1. Kati, köszönöm a szíves invitálást! Megyek! :)

        Törlés
    2. Nagyszerű recept újra - mindig. :-))

      VálaszTörlés
      Válaszok
      1. Szerintem is jól választottam! Köszönöm Zsuzsa! :)

        Törlés

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...