Összes oldalmegjelenítés

2016. április 11., hétfő

Áfonyás mascarpone krémtorta

Áfonyás mascarpone krémtorta
A fiam szülinapjára készítettem.
Sütöttem egy három tojásos kakaós piskótát - 3 tojás, 3 kanál cukor, 2 kanál liszt, 1 kanál kakaópor.
Miután kihűlt a kisült piskóta, visszatettem a 23 centi átmérőjű csatos tortaformába, és az alábbi krémet tettem rá.
Krém:
80 deka mascarpone krémsajt(nálam házi, 3 nagy pohár tejföl 3 napig csöpögött)
2,5 deci 30%-os habtejszín
20 deka áfonya (nálam fagyasztott)
4-5 evőkanál porcukor
fél citrom leve
1 kis zacskó habfixáló por
1 tasak zselatin fix
A jól lehűtött tejszínt 2 kanál porcukorral félig felvertem, majd hozzáadtam a habfixet és teljesen kemény állagúra vertem. Ezután hűtőbe tettem.
A mascarponét natúr gépi habverővel 1-2 perc alatt felhabosítottam, ekkor beleszórtam a zselatinfixet, amivel még egy percig vertem. Majd következett a félig felengedett áfonya (1 evőkanálynyit félretettem belőle a díszítéshez). Az áfonyától szép lila lesz a krém színe, amint a szemeket összetöri a habverő. A porcukrot utoljára kevertem hozzá, én 3 evőkanállal, de ízlés szerint lehet többet vagy kevesebbet. Meg kell kóstolni - nagyon finom ám! :)
Végül kivettem a hűtőszekrényből a tejszínhabot, és belekevertem a mascarpone krémbe a gépi habverő legkisebb fokozatán.
Rásímítottam a piskótakarikára és éjszakára a hűtőbe tettem.
Reggel díszítettem.
Díszítés hozzávalói:
1 evőkanál áfonyabogyó
2 evőkanál víz
1 teáskanál porcukor
1 teáskanál étkezési keményítő
Az áfonyaszemeket a vízzel főni tettem - csak egy müzlis tálban, mikróban. Egy-két perc alatt felforrt, kipattogott az áfonya. Ekkor apró szűrőn átszűrtem, az áfonyaszemeket jól kipasszíroztam. Hozzáadtam ehhez a léhez a porcukrot meg az étkezési keményítőt, összekevertem, és visszatettem a mikróba kis időre, épp csak amíg valamennyire besűrűsödött.
Kicsit hűlni hagytam, majd mokkáskanállal pöttyöket csepegtettem a tortára. A szélén körben hagytam lefolyni. a tetején némely pöttyöt fogvájóval különböző irányokba széthúzgáltam, másokat úgy hagytam. Gyertya rá, és indultam vele a fiamékhoz.

Születésnapi áfonya krémtorta
Lemaradt a felirat, hogy ez volt a 44.
Ez a torta hűtést igényel!
A torta nagyon finom volt, máris kezdhetném újból, de nincs több áfonyám a fagyóban. Viszont van feketeszeder, úgyhogy legközelebb azzal lesz! Még annyit hozzáfűzök, hogy az ilyenfajta tortákat szokás "sütés nélkül", vagyis kekszmorzsás alappal készíteni. Úgy még egyszerűbb, kezdő háziasszonyok is bátran nekifoghatnak.
A nagymamámnak is ezen a napon lenne a születésnapja, de őt már '92 óta nem kell köszönteni. :( Tegnap kint voltam a sírjánál a temetőben. A fiam is ismerte a dédnagymamáját, megemlékeztünk róla is.

4 megjegyzés:

  1. Ez igen! Boldog szülinapot a fiadnak!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szép torta! Isten éltese fiadat sokáig! Ahogy néztem a fotót az jutott az eszembe hogy a fiad a tortának biztos nagyon örült de a fotózásnak szerintem nem:-))

    VálaszTörlés
  3. Köszönjük szépen, Éva! A fiamnak szemébe sütött a nap, ezért "pofákat vágott" meg hunyorgott, és a 8 felvételből talán ez lett a legjobb, itt legalább nyitva van a szeme. :D

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...