Összes oldalmegjelenítés

2016. március 22., kedd

Vargabéles másképp

Vargabéles - kicsit másképp
A klasszikus vargabéles már fenn van a blogon, de most egy kicsit meg kellett reformálnom az éppen itthon található hozzávalók miatt. Így vaj helyett kókuszzsírt, mazsola helyett szárított gojibogyót, fehércukor helyett finomítatlan barna nádcukrot használtam.
A végeredmény pedig remek lett!
Hozzávalók:
4 db bolti réteslap
fél kiló túró
2 deci tejföl
2 tasak vaníliás cukor
4-5 evőkanál kristálycukor
3 tojás + 1 megkenni
1 citrom reszelt héja
5 deka kókuszzsír
25 deka cérnametél száraztészta
Azzal kezdtem, hogy a cérnametéltet enyhén sós vízben kifőztem, leöblítettem, lecsurgattam, majd elkevertem kókuszzsírral és félretettem hűlni.
A túrót villával összetörtem, elkevertem a tejföllel, tojássárgákkal, a cukrokkal, és beleadtam a reszelt citromhéjat is, meg az előzőleg kicsit megáztatott, majd kinyomkodott, lisztbe hempergetett gojibogyókat. A tojásfehérjéket csipet sóval, meg egy kanál cukorral kemény habbá vertem, fakanállal óvatosan hozzákevertem a túrótöltelékhez, majd beleforgattam a már csak langyos tésztát.
Egy      tepsit alját kibéleltem 2 réteslappal, úgy hogy az oldalát is,  kicsit megkentem olvasztott kókuszzsírral, és ráöntöttem a túrós, tésztás masszát. A tetejére ismét 2 réteslap került, amelyet megkentem egy tojás és némi olvasztott kókuszzsír keverékével. A 170 fokosra előmelegített sütőbe tettem a tepsit és 45 percen keresztül sütöttem. A vége felé ráterítettem egy papírt, hogy ne égjen meg a teteje. Langyosan, a tepsiben metéltem kockákra.
Finom, remegős volt, rövid idő alatt elfogyott.

Tálaláskor illett volna megszórni porcukorral, de nekünk anélkül is elég édes volt.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...