Összes oldalmegjelenítés

2016. március 17., csütörtök

Parasztmálé

Parasztmálé
Múlt héten már posztoltam egy málé receptet. Most a hagyományos parasztmálét sütöttem - semmi cicó, csak ahogy anyáink, nagyanyáink 50-60 évvel ezelőtt sütötték. Unokatestvéremtől kaptam a receptjét, és nagyon megköszönöm neki, mert ez tényleg olyan, amilyet annakidején anyukám is sütött.
Hozzávalók:
fél liter kukoricaliszt 
fél liter tej
25 deka cukor
20 deka zsír
2 deci tejföl
A tejet felforraltam a cukorral és ráöntöttem a kukoricalisztre, jól összekevertem. Kicsit hagytam állni, de még melegen hozzákevertem a tejfölt és a zsírt is.  Zsírozott 20x30-as tepsibe símítottam a masszát, és a 180 fokosra előmelegített sütőbe tettem. Egy órán keresztül sütöttem. Ennyi.
Alig bírtam megvárni, hogy kicsit hűljön, máris a tepsiben kockákra metéltem.
Jól meg is jártam, mert a meleg málé igen megülte a gyomromat - főleg, mert mértéket sem ismertem. Annyira finom volt, pont olyan ízre, állagra, mint amit gyerekkoromban megszerettem.
Fél tepsivel rögtön bevágtam, aztán persze összegeztem a tanulságot.
Ilyet máskor is fogok sütni, de megmaradok az arany középúton.  :)
Kukoricamálé egyszerűen

2 megjegyzés:

  1. Ez is nagyon finom lehet! A múltkori málédat már megsütöttem, igaz csak fél adagot, és egy kevés fagyasztott ribizlivel dúsítottam. Nagyon-nagyon finom lett, és gyorsan el is fogyott.
    Köszi a receptet! Majd fel is teszem, de lehet hogy csak húsvét után, mert van még egy-két kimondottan húsvéti jellegű feltenni valóm, és előbb azokat szeretném.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kati, örülök, hogy sikert aratott a sütőporos málé. Kellemes húsvéti készülődést kívánok! :)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...