Összes oldalmegjelenítés

2016. március 9., szerda

Kukoricamálé felturbózva

Sütőporos kukoricamálé
Tél nem múlhat el nálunk málé nélkül, mert nagyon szeretjük. Van is fent a blogon már kétféle recept, de most az unokahúgomtól egy újabb receptet kaptam, amit rögtön ki is próbáltam.
Hozzávalók:
fél liter kukoricaliszt
fél liter tej
2 deci tejföl
25 deka cukor
25 deka margarin
2 vaníliás cukor
1 sütőpor
4 tojás
A fele cukorral felforraltam a tejet, majd ráöntöttem a kukoricalisztre, összekevertem és kicsit hagytam állni. Késöbb belekevertem a tejfölt, majd a kockákra vágott hideg margarint is hozzáadtam és addig kevertem, míg elolvadt. Én ezután tettem bele a sütőport.
A tojásokat szétválasztottam, és a sárgákat egyenként dolgoztam bele a már csak épp langyos kukoricás masszába. A tojásfehérjéket a cukor másik felével kemény habbá vertem, és óvatosan, hogy ne törjön össze hozzákevertem.
Kizsíroztam-liszteztem egy 35x25-ös trepsit, belesímítottam a tésztát és a 180 fokra előmelegített sütőben 1 órán keresztül sütöttem. Félidőben a tetejét fehér papírral letakartam.
Miután kisült, hagytam kicsit állni, és langyosan a tepsiben metéltem kockákra.
Tepsiben metéltem kockákra
Porcukorral meghintve fogyasztottuk.
Porcukorral meghintve
A fogadtatásról: nekünk nagyon ízlett, férjem is én is nagyon szerettük. A nővéreméknek is vittem, aki azt mondta, ilyen finom málét még nem evett. :)
Vittem még egy családnak, ahol egyik családtag nagyon megörült, mikor meghallotta hogy málét vittem. De már mikor meglátta, csalódottságának adott hangot - hogy ez már valami modern változat, az igazi parasztmálé nem ilyen magas, nem kell bele tojás, zsírral készül....De azért megkóstolta és megdícsérte. :)
Igaza van, a parasztmálé egyszerűbb, majd sütök azt is.
Köszönöm a receptet Poroczka Erzsi!

5 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta, és milyen szép színe van! Lehet hogy egy kisebb adaggal megpróbálkozok, mert ilyet még nem ettünk :-)

    VálaszTörlés
  2. Biztos neked is remekül fog sikerülni, Kati! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ma felkerült a blogomra, amit a recepted alapján sütöttem:

      http://katalin-konyha.blogspot.hu/2016/04/kukoricamale-sutemeny-ribizlivel.html

      Nagyon finom volt, köszi szépen még egyszer!

      Törlés
  3. De jó :) Én is készülök sütni :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Remélem Kati, majd beszámolsz róla! :)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...