Összes oldalmegjelenítés

2016. március 29., kedd

Karamellkrémes húsvéti torta

Karamellkrémes húsvéti tortánk
Most csak egy gyors, egyszerű tortát sütöttem.
Egy 4 tojásos vizes piskótát - recept ITT - kívül-belül mascarponés karamellkrémmel töltve.
Karamellkrém:
7 deci tej
2 zacskó főzős tejkaramella ízű pudingpor
10-15 deka cukor
30 deka mascarpone
25 deka vaj
amaréna meggy, meggybefőtt, vagy mazsola tetszés szerinti mennyiségben
A tejben sűrűre megfőztem a 2 zacskó pudingot 5 deka cukorral, és teljesen kihűtöttem.
A szobahőmérsékletű vajat kikevertem 5 deka porcukorral, majd hozzákevertem a házi mascarponét. Megkóstoltam, és még adtam hozzá néhány dekányi porcukrot - kinek milyen az ízlése, annyira édesre csinálja.
Ezután a vajas krémbe kanalanként beledolgoztam a kihűlr pudingkrémet. Jól felhabosítottam.
A piskótát 3 lapba vágtam, és 2 helyen bekentem a krémmel, minden rétegre 20-30 szem lecsöpögtetett amaréna meggyet is belenyomkodtam. A krémet úgy osztottam el, hogy a külsejét is teljesen be tudtam vele fedni.  
A dekorációt maradékokból oldottam meg. Kb. 5 dekányi csokidarával beszórtam a torta oldalát. Körben a szélét maradék zöld marcipánnal díszatettem, kicsit reszeltem a tetejére is. Néhány bolti ostyavirág utal a tavaszra, a középen elhelyezett csokitojások pedig a húsvétra.
Egy szelet torta
Nagyon finom volt, az amarénameggy különösen jól passzolt a karamell ízhez.

4 megjegyzés:

  1. Csodás lett mindenféle szempontból. :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Zsuzsa! Nem minden családtag szereti a karamell ízt, nekik volt más. :)

      Törlés
  2. De gyönyörű torta, igazi tavaszi köntösben :-) és nagyon finom is lehet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Kati! Elfogyott az utolsó morzsáig! :)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...