Összes oldalmegjelenítés

2016. március 6., vasárnap

Fahéjas nyuszifejek

Nyuszifejek leveles tésztából
Ancikánál tetszett meg ez a nyuszifej formázás. Tekintettel a közelgő Húsvétra, ki is próbáltam.
Ancika szerint leveles vagy kelt tésztából egyaránt készülhet. Mivel minap éppen csíkos kiflit sütöttem, fele tésztából (belegyúrt kakaó nélkül) elkészítettem a nyuszifejeket.
Tölteléknek: 10 deka vajat felolvasztottam, belekevertem 3 evőkanál kristálycukrot, meg 3 evőkanál őrölt fahéjat. A kettőbe vágott tésztát kinyújtottam és rákentem a fahéjas tölteléket. Az egyiket felcsavartam, majd éles késsel 2 centis darabokra vágtam, és sütőpapírral bélelt tepsibe egymástól jó távol tettem - ezek a csigák a nyuszifejek. A másik bekent tésztadarabot két oldalról középre behajtottam és keresztbe vágtam 2 centis csíkokra. A csíkokat hozzáillesztettem a nyuiszifejekhez fent középen, kicsit odacsippentve hogy süljenek össze. Egy nagy alakú gáztepsibe 6 nyuszifej fért, nekem a 40 deka lisztből 2 gáztepsivel, 12 db lett. Szemeknek és orrnak mazsolát tettem, fogaknak pedig 2-2 mandulaforgácsot. Mivel mekleg volt a konyhában, formázás után nem is kelesztettem, hanem tojással megkenve azonnal tettem a 180 fokosra előmelegített sütőbe, mégis nagyon megkeltek  mire kisültek. Huszonőt perc alatt sültek meg.
Néhány mozzanat a készítésről
Fahéjas nyuszifejek kelt tésztából
Szerintem eléggé eldeformálódtak, de az unokáim azért felismerték hogy nyuszifejek, és örültek neki.
Egykettőre elfogyott - nagyon finom volt!
Hogy ilyen kudarc ért, ma kipróbáltam bolti leveles tésztából is. 
A készítés folyamata ugyanaz volt, a sütés is .
Egy árnyalattal jobb lett a végeredmény.
Leveles tésztából sütés előtt
Leveles tésztából sütött nyuszifejek

Nem tudom, Ancika megsütötte-e ezt a süteményt, mert saját fotót nem tett fel. Megadom én is az angol blog elérhetőségét, ahonnan ő hozta a receptet . Megtekinthető fázisfotókon a készítés és a végeredmény is!
Biztos van, aki nálam ügyesebb, és formásabbra el tudja készíteni! :)


6 megjegyzés:

  1. Jópofák lettek ! Nekem is eszembe volt hogy valami linzer tésztát kéne nyuszi formákkal kiszaggatni! Ötletes ez is !

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva! Linzertésztából már csináltam nyusziformájú kekszeket - a gyerer
      kek örültek neki.

      Törlés
  2. Avangard stílusú nyuszik :) Mind nagyon jó!!!! Látod, a gyerekek bele látták a nyuszit, nekem mindkettő fajta tetszik :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Vicuska! Főleg, hogy a stílust - mint hozzáértő - meghatároztad! :D

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...