Összes oldalmegjelenítés

2016. február 21., vasárnap

Muffin kandírozott gyümölcsökkel

Muffin kandírozott gyümölcsökkel
Ideje volt már elhasználnom a karácsonyi ajándékként kapott "sütemény hozzávalókat". Egy idő óta szívesen ajándékoznak a családtagjaim aszalt gyümölcsöket, vaníliarudat, kakaóport és egyéb sütéshez való dolgokat, én pedig szívesen fogadom őket. Olyan receptet kerestem, amibe az ilyesmiket beletehetem. Most  Gasztropajtinál találtam kedvemre valót, köszönöm neki!
Hozzávalók:
100 g. vaj

150 g. cukor
3 tojás
220 g. liszt
1/2 cs. sütőpor
2 kávéskanál muffin fűszerkeverék
200 g. mediterrán aszalt gyümölcs keverék 
(mazsola, kandírozott narancs, és citromhéj, aszalt ribizli keveréke)
3 kanál joghurt
A tojásokat összekeverjük a cukorral, majd a lágy vajat is hozzáadva, mixerrel simára keverjük. A sütőporral, és fűszerkeverékkel elvegyített lisztet apránként hozzáadagolva, csomómentesre keverjük. 3 kanál joghurtot is keverünk hozzá, majd mediterrán gyümölcs mixet is belekeverjük. A tésztát, egyenlő mennyiségű adagokban elosztjuk a papírformákban.
180 fokra előmelegített sütőben kb. 30 perc alatt megsütjük.

Én csak annyiban tértem el az ő receptjétől, hogy finomítatlan barna nádcukrot használtam, a 20 deka gyümölcskeverékem kandírozott citrom illetve narancshéj, valamint aszalt meggy volt. a liszt fele sima, fele rétesliszt, 1 teáskanál őrölt fahéj, 1 mokkáskanál őrölt gyömbérpor került bele fűszer gyanánt. Tetejét elnagyjázva megkentem nutellával, és meghintettem mandulapehellyel.
Igazi karácsonyi ízvilág, de most is szívesen fogyasztottuk!



2 megjegyzés:

  1. Guríthatnál erre pár darabot, nagyon jól hangzik! :-)

    VálaszTörlés
  2. Jaj, későn vettem észre a hozzászólásod, már "elgurultak"...:)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...