Összes oldalmegjelenítés

2016. február 10., szerda

Csicseriborsólisztes keksz - a 27. Blogkóstolóra

Csicseriborsólisztes keksz
A Blogkóstoló az egyik kedvenc blogger játékom, szinte a kezdetektől részt veszek benne. Lényege, hogy a jelentkező bloggerek mindegyikének kisorsolnak egy másik blogot, ahonnan szabadon választhat hogy mit süt-főz, és ezt posztolja is saját blogján. A mostani játék háziasszonya Bogi, a Vöröskaktusz díétázik blog írója.
Sorsolása alapján Gabriella blogjáról, a Papazsíroskenyér blogról szemezgethettem.
Ezt a blogot eddig behatóbban nem ismertem, most tehát alkalmat kaptam a tanulmányozásra. Gabriella az adalékmentes sütés-főzés híve, ami nálam is fontos szempont. Érdemes tanulmányozni a blogját, ahol az étkek teljes palettáját felvonultatja, külön kitérve a kisgyerekekre is(mint például az általam választott keksz is).
Én persze a torták "tanulmányozásával" kezdtem, aztán mégis egy reform kekszet választottam. Csicsereiborsó liszttel eddig még semmit nem készítettem, úgy döntöttem, hogy kipróbálom. Reformboltban már nálunk is beszerezhető, a kókuszzsír is, amit már régebben használok.
Következzen a keksz, ahogy én csináltam.
Hozzávalók:
15 dkg csicseriborsó liszt
10 dkg eritrit(nálam xilit)
1 kk sütőpor
1 ek vanília aroma
3 ek kókuszzsír
ízesítésként: 1 marék dió/ 1 marék mogyoró/csokoládé/1 marék mandula ki mit szeret
2-3 evőkanál víz
Én ízesítőnek egy marék szárított gojibogyót tettem.
Először a száraz hozzávalókat kevertem össze, majd az olvasztott kókuszzsírt hozzáadtam, a vizet pedig csak apránként, annyit, hogy a gyúrható állagot elérjem.
A masszából diónyi golyókat formáltam. Gabriella a golyókat formázás nélkül rakta a tepsibe, én egy kicsit meglapogattam egyenként. úgy kerültek a sütőpapírral bélelt tepsibe. Előmelegített sütőben 175 fokon 15 perc alatt sültek meg. A tepsiben hűtöttem ki, aztán langyosan meg is kóstoltuk.
Kellemes, finom ízű, a férjem nem tudta miből van, és azt gondolta, kukoricaliszttel készült. Valóban kicsit hasonlít az íze a kukoricalisztére, konkrétan a máléra gondoltam.
Gabriella szerint dobozban 1 hónapig is eláll. No, nálunk nem, mert már felét elkóstolgattuk . Összesen 15 darab lett ebből az adagból.És nálunk nincs kisgyerek, de szívesen elfogyasztjuk mi is. Azt még tudni kell a csicseriborsó lisztről, hogy gluténmentes, tehát aki ilyen díétát folytat, annak is ajánlható.
Köszönöm Gabriellának a receptet!

2 megjegyzés:

  1. Szia!
    Örülök, hogy ezt a receptet választottad :)
    Legalább az édes bűnözés nem volt ártalmas :)

    Nagyon szépek lettek :)

    VálaszTörlés
  2. Szia!
    Örülök, hogy ezt a receptet választottad :)
    Legalább az édes bűnözés nem volt ártalmas :)

    Nagyon szépek lettek :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...