Összes oldalmegjelenítés

2016. január 11., hétfő

Zebracsíkos kalács

Zebracsíkos kalács
A zebrakalács készítése sokkal egyszerűbb, mint első ránézésre látszik. Kicsit keményebb kelttésztát kell készíteni, felébe kakaót gyúrni, majd kinyújtva egymásra rétegezni a fehér és barna lapokat, így lesz csíkos.
Hozzávalók.
60 deka liszt
2 deci natúr joghurt
1 deci tej
1 tojás
10 deka cukor(bnádcukrot használtam)
egy csipet só
1 csitrom lereszelt héja
1 zacskó vaníliás cukor
5 deka olvasztott vaj
2,5 deka friss élesztő
Kakaós tésztához.
3 evőkanál natúr kakaópor
4 evőkanál víz
Tetejére.
1 tojás sárgája
A kelttésztát a hozzávalókból a szokásos módon elkészítjük. Én a kenyérsütő tartályába tettem a hozzávalókat a megfelelő sorrendben - először a folyékony összetevőket, arra a lisztet, aminek a tetejére morzsoltam az élesztőt. A dagasztás -kelesztés programot kapcsoltam be, az olvasztrott vajat a sípszó alkalmával adtam hozzá. Ezután még egy kicsit hagytam a gépben (kb. negyed órát), de most nem a gépben kelesztettem, mert a kakaót bele kellett dolgozni a fele tésztába. A vízzel elkevert kakaót addig gyúrtam a fehér tésztába, amíg egynemű barnává vált. ezután mindkét tésztagömböt letakarva 1 órát meleg helyen kelesztettem.
a megkelt tésztát téglalap alakúra  kinyújtottam, jó vékonyra, téglalap alakúra. . A fehéret kétszer akkorára, mint a barnát. a barna tésztalapot ráhelyeztem a fehérre, és a barna lap széle mellett elvágtam, a levágott fehér tésztát ráhelyeztem a kakaós lap tetejére - fehér-barna-fehér - így rétegeződtek a tésztalapok. Most együtt kinyújtottam amennyire bírtam, majd hosszában középen elvágtam, és egyiket a másikra helyeztem. Ismét kinyújtottam, félbevágtam és megismételtem az előző folyamatot. Mikor már szépen látszott a csíkozódás, akkor az utolsó nyújtás után hosszában 3 egyforma csíkra vágtam a tésztát. Kezemmel kicsit megsodortam minden csíkot, majd hármas fonással összefontam. Sütőpapírral bélelt nagy gáztepsibe tettem a kalácsot, és letakarva duplájára kelesztettem. Mikor megkelt, egy tojássárgáját kevés vízzel elkevertem, amivel lekentem. 
eddigre már előmelegítettem a sütőt 180 fokosra, és kb. 45 perc alatt megsütöttem. Mivel a teteje elég hamar pirul, 20 perc után fehér papírral letakartam. Miután megsült, én egy kevés mézzel is átkentem a külsejét, de ez elhagyható, nincs a receptben.
A készítésről nem csináltam fázisfotókat, de a lelőhelyén Ildikó oldalán megnézhető. Köszönöm Ildikónak a receptet, nagy sikerem volt vele, mert amilyen mutatós, olyan finom is!
Zebracsíkos kalács

8 megjegyzés:

  1. Nagyon mutatós lett! Szép, foszlós kalácsot sütöttél :-)

    VálaszTörlés
  2. Én kének egy-két szeletkét ebből a kalácsból! :) Nagyon szép lett. :)

    VálaszTörlés
  3. Hogy Te miket tudsz Marisz :) imádnivaló

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Millye! Amiket te tudsz, az is imádnivaló!

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...