Összes oldalmegjelenítés

2016. január 3., vasárnap

Villámgyors almás leveles tésztából

Gyors almás leveles tésztából
Még mindig van az ünnepekre sütött süteményekből, nem is kellett volna ma sütni.
Hogy mégis legyen vasárnap valami friss sütemény, volt itthon egy csomag leveles tésztám (Aldis), tölteléknek akár túró, alma, vagy bármi megteszi. Nekem a befőzőautomata lékészítője után fennmaradó gyümölcspép bármikor rendelkezésemre áll. Most egy alma-birsalma vegyes pépet használtam fel(nem egészen 1 üveggel, és áztatott mazsolát is tettem bele) és a több helyen látott fonás tecnika szerint szerint készítettem.
Vagyis a már eleve téglalap alakúra nyújtott tészta közepébe hosszanti irányba beletettem a tölteléket, aztán a két szélét ferdén kb. másfél centis csíkokra bevagdostam , aztán a csíkokat áthajtogattam egymáson. Felvert tojással megkentem a kész kalácsot, és máris sütöttem 200 fokosra előmelegített sütőben szép pirosra(kb.25 perc alatt lett kész).
Néhány mozzanat a készítésről
A tepsiben langyosra hűtöttem, aztán porcukorral megszórtam, s felszeletelve tálaltam.
Ez annyira egyszerű és gyorsan elkészíthető, hogy a gyakorlatlan háziasszonyok is bátran nekiállhatnak. Egy rúdhoz 3-4 almából a szokásos módon készített töltelékkel, vagy bármilyen befőtt gyümölccsel tölhető az édes ízben készített rúd.
Túróval akár édes, akár sós ízben készíthető.

4 megjegyzés:

  1. Először is Boldog új évet kívánok neked! :) Pompás finomságokat készítettél mostanában :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Millye, nagyon kedves vagy! Boldog, sikeres 2016-os esztendőt kívánok én is neked! :)

      Törlés
  2. Nagyon boldog uj evet Marisz! Oromteli sutes-fozest, sikereket es egeszseget kivanok!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm kedves Razana! Viszont kívánok minden jót neked és családodnak! :)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...