Összes oldalmegjelenítés

2016. január 31., vasárnap

Túrófánk


Túrófánk
Szombaton eljöttek a lányok (unokáim) a félévi bizonyítványt megmutatni meg egy közös sütisütésre. Dorka persze, mint mindig, most is muffint javasolt, de sikerült róla lebeszélnem, és ajánlottam a túrófánkot, hiszen ez is olyan egyszerű, hogy ha megfigyelik, önállóan is el tudják készíteni.Meg azért is ezt, mert már nem először sütöttem, de a blogra még valahogy nem került fel.Meg hát farsang van...:)
Hozzávalók:
250 gramm félzsíros túró
4 kisebb tojás
4 deka porcukor
1 csipet só
1 citrom lereszelt héja
10 deka liszt
fél tasak sütőpor
Sütéshez étolaj, tálaláshoz baracklekvár vagy kakaós cukor.
A tojást kikeverjük  a porcukorral, és egymás után belekeverjük a többi hozzávalót. A túrót nem szoktam előtte áttörni, nem baj, hogy kicsit darabos marad. A  bekevert tésztát fél óráig hideg helyen pihentetni szoktam. Sütéshez az olajat megforrósítottam, majd következett a fánk beleszaggatása. 
Előkészítettem egy kis tálba a vizet, hogy vizes kézzel gombócokat formáljak, de megjegyeztem, hogy az ilyen maszatolós dolgokat nem szeretem. A lányok érdeklődésére elmondtam, hogy másik lehetőség a vizes kanál. Az elsőt megmutattam, aztán Anna szaggatta nagyon ügyesen két kanállal.
Amíg egyik oldaluk megsült, addig lefedtem, majd fedő nélkül. A túrófánk sütésénél is az egyéb fánkfélék sütési szabályai érvényesek - az olaj hőmérsékletét nagyon el kell találni, mert ha nem elég forró, a tészta megszívja magát. Ha túl forró, akkor gyorsan sül, a belseje nyers marad, kívül könnyen megég....Szerencsére nekünk nem égett meg. De nem is fordult meg magától, villával rá kellett segíteni. Ezt most sajnáltam, mert biztos nagyon tetszett volna a lányoknak, ha maguktól megfordulnak. (A kézzel gömbölygetett meg szokott).  Papírtörlőre szedtük ki az olajból, kicsit lecsepegett, kicsit meghűlt, és már ettük is.
Túrófánk kakaós cukorral meg lekvárral
Fejenként néggyel jól is laktunk a meleg fánkból. Nem sikerült egyezségre jutnunk, hogy a kakaós, vagy a lekváros finomabb-e?  :D


Más túrógombóc recepteket is ismerek, de nekem ez a legegyszerűbb, leggyorsabb.
És nagyon szerették a lányok is - igazán megérdemelték, amiért elhozták megmutatni a félévi bizonyítványukat - amivel nem szabad dicsekedni az interneten.
Én nem dicsekszem. Nem én! Csakazértse dicsekszem!  :D


4 megjegyzés:

  1. Szerintem a kakaós és a lekváros is egyaránt finom volt :-) Ilyen fánkot még nem ettünk, csak hagyományosat. Tegnap nálunk az volt :-)

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm Kati! Mi nagyon szeretjük, neked is érdenmes lenne megpróbálni. :)

    VálaszTörlés
  3. Marisz, az unokáid pompás szakácsok lesznek mire megnőnek. Csodás a tanítójuk :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...