Összes oldalmegjelenítés

2016. január 6., szerda

Sütőtök kuglóf

Sütőtök kuglóf
Szeretjük a sülttököt, ezért a minap egy hatalmasat megsütöttem. Aztán szomorúan megállapítottuk, hogy még ilyen ízetlen sülttököt nem ettünk. Hogy ne vesszen kárba, sütöttem vele.
Ildikónál találtam egy szimpatikus receptet. Nem éppen olyat készítettem, de hasonlót.

Hozzávalók:
50 deka liszt
25 deka sülttök püré
2 deci tej
2 tojássárgája
10 deka porcukor
csipet só
10 deka vaj
5 deka élesztő

Kenyérsütőgépbe raktam a hozzávalókat: alulra a tejet, tojássárgákat, cukrot,sót, a villával összetört sülttököt, rá a lisztet, annak a tetejére rámorzsoltam az élesztőt és dagasztás-kelesztés programra állítottam be. A sípszó után az olvasztott vajat beleöntöttem. Időnként azért ránéztem a tésztára, és mivel nagyon lágynak találtam(a sülttök ereszt valamennyi levet), ezért még 10 dekányi lisztet hozzáadtam. Amikor kivettem a gépből a megkelt tészta felét a legnagyobb méretű kuglófsütőmbe tettem, amit előtte kivajaztam-liszteztem. Ekkor kicsit megszórtam kakaós cukorral(3 teáskanálnyi), ami már be volt keverve és a palacsintasütéskor megmaradt. Erre újabb réteg tésztát igazítottam, újabb cukros kakaó, felülre pedig tészta. Letakarva 20 percig pihent, míg a sütőt előmelegítettem 160 fokosra, ahol 40 perc alatt megsütöttem. a sütőformából kifordítva hagytam kihűlni, s amikor csak langyos volt már, porcukorral meghintettem. Egy éjszakát hagytam állni felvágás előtt (este sütöttem).
Egészben

Ma ez volt a reggelim. Jól behintettem porcukorral, mert a tészta éppencsak édeskés volt. Tea mellé nagyon finom volt!
Köszönöm Ildinek az ötletet, ilyet máskor is sütök!

10 megjegyzés:

  1. De szép színe lett! Finom lehetett, ha a tök nem is volt a legízletesebb :-)
    Mindig rizikós, hogy mennyire édes, ízletes egy sütőtök. Sajnos csak akkor derül ki, ha már megsült, de sütibe biztos megfelel :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A tököt magam termeltem, de kukorica közé vetettem és valószínűleg nem kapott elegendő napfényt. De majd süteményekbe, meg egyéb ételekbe csempészve elfogy. :)

      Törlés
  2. Igen, csodás, napsütötte színe van!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm vicuska! A kuglófnak tényleg "napsütötte" színe van, annak ellenére, hogy a töknek éppen az a hibája, hogy nem elég édes - szerintem a kukorica között nem érte eléggé a nap...

      Törlés
    2. Igen, ez valószínű. Szerintem a legjobb módon használtad fel!

      Törlés
  3. Nagyon szép színe van, biztos finom lett! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Vanillin! A tök nagyon szépen megszínezte a tésztát - a cukortól pedig édes lett. Finom volt! :)

      Törlés
  4. A színét én is imádom, sok porcukorral kérném! ;-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Zsuzsa, igen, kellett rá sok porcukor, mert a tészta épp csak édeskés volt.

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...