Összes oldalmegjelenítés

2016. január 18., hétfő

Liszt nélküli túrós, zabpelyhes sütemény

Liszt nélküli túrós, zabpelyhes sütemény
Ilyenkor télen nincs annyi tennivaló, tehát többet tartózkodunk a lakásban, és többet nassolunk. Ezért igyekszem egészségesebb recepteket keresni.
Bertáné Klára facebookos bejegyzése volt ez a gyors, egyszerű süti.
Liszt nélküli túrós, zabpelyhes sütemény:
3 db közepes tojás
5 dkg barna cukor / nem csak barna színű! /
25 dkg túró
100 g natur görög joghurt
100 g zabpehyely / apró szemű /  
 40 g tejszínes pudingpor -- 1 cs. / kukorica keményítő /
1 tk sütőpor
1 ek sárgabaracklekvár
A tojásokat a cukorral jó alaposan kikevertem, hogy habos, levegős legyen. / úgyis összeesik /

Hozzáadtam a többi összetevőt. 

Egy 24 cm átmérőjű kerek szilikon tortaformát 1 mk olajjal kikentem és beleöntöttem a masszát-
170°C-os sütőben 20 perc alatt megsütöttem.

Minimális változtatással készítettem el. Joghurt helyett tejfölt használtam, a pudingpor vanília ízű gluténmentes,, baracklekvár helyett pedig 3 evőkanál almapépet tettem, ami kicsit darabos volt(befőzőautomatával készített almalé mellékterméke).
Nekem nagyobb volt a szilikonos piteformám - 28 cm átmérőjű - így elég lapos lett, főleg, hogy sülés után kicsit össze is esik. De az élvezeti értékén ez mit sem változtat. Nagyon finom, kellemesen édeskés, nem hízlaló, a férjem (aki most fogyókúrázik), nyugodtan rájárhat, nem hízlal.  :)

Köszönöm Klárának a receptet! :)

4 megjegyzés:

  1. Marisz, ez nagyon jól hangzik! Amint haza értünk a síelésből kipróbálom. :-)) Birsalmalekvár is jó hozzá, ugye?

    VálaszTörlés
  2. Zsuzsa, mint írtam is, én nem lekvárt, hanem almapépet tettem hozzá.Persze, hogy jó a birslekvár is!
    Kellemes sielést kívánok nektek! :)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szeretek mindent amibe van zabpehely, és a süti egyszerűnek tűnik. Megjegyzem, egyszer sort kerítek rá. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Okki, merem ajánlani, nem fogsz benne csalódni! :)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...