Összes oldalmegjelenítés

2016. január 20., szerda

Lekváros mézes szelet

Lekváros mézes szelet
Ez a süti ismét a gyorsan valami egészségeset mottóval készült.
Hozzávalók.
30 deka teljes kiőrlésű tönkölyliszt
1 teáskanál szódabikarbóna
1 teáskanál mézeskalács fűszerkeverék
1 deci méz
10 evőkanál házi baracklekvár
Tölteni.
3-4 deci sűrű szilvalekvár
Tetejére.
10 deka étcsoki

A lisztbe szárazon belekevertem a szódabikarbónát meg a mézecskalács fűszerkeveréket.
A mézet gőz fölött megolvasztottam és hozzákevertem a baracklekvárt, ezután fakanállal gyorsan beledolgoztam a lisztes keveréket. Hogy kicsit lágyabb legyen az állaga, még egy kevés ásványvizet(kb.fél decit) hozzákevertem (csak hogy szépen el lehessen egyengetni a tepsiben).
Sütőpapírral bélelt 20x30-as tepsibe öntöttem a masszát, majd a hideg sütőbe tettem és 180 fokra beállítva bekapcsoltam a sütőt, kb. félóra alatt sült meg, tűpróbát végeztem.
A kihűtött tésztát két lapba vágtam és megkentem szilvalekvárral.
A tetejére olvasztott csokit kentem(70 %-osat). De nem volt elég étcsokim, csak fél tábla, ezért még szórtam rá egy kis csokidarát. Egy éjszakát hűvös helyen tartottam, csak másnap szeleteltem.
Dulminánál találtam a receptet. Az enyém töményebb állagú lett mint az övé, de ő nem tönköly liszttel csinálta. Nagyon elégedett vagyok ezzel a sütivel, köszönöm Dulminának a receptet!



5 megjegyzés:

  1. Az ilyen gyors és egyszerű hozzávalóból "összedobott" sütik a legfinomabbak. Nagyon tetszik! :)

    VálaszTörlés
  2. Válaszok
    1. Köszönöm Olgis! És nagyon finom! :)

      Törlés
  3. Gyors is, egészséges is és még finom is? nekem jöhet két adag is belőle :) hmmmm

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...