Összes oldalmegjelenítés

2016. január 28., csütörtök

Almás-zabpelyhes keksz

Almás-zabpelyhes keksz
Két nemrég műtött rokonom/barátom is van, akikhez látogatóba készülök. Valami "egészségesebb" sütit szeretnék vinni, ehhez kerestem receptet. Az almás-zabpelyhes kekszet választottam, amibe nem kell tej, tojás, finomliszt is éppenhogycsak van benne, méz és nádcukor az édesítője.... Szóval igazi reform nasi. :)
Íme a recept:
Hozzávalók:
20 deka finomliszt
17 deka teljeskiőrlésű tönkölybúza liszt
17 deka aprószemű zabpehely
20 deka barna nádcukor
1 teáskanál szódabikarbóna
20 deka kókuszzsír
3 evőkanál méz
2 db reszelt alma(közepes nagyságúak)
1 citrom lereszelt héja
1 teáskanál őrölt fahéj
A liszteket, zabpelyhet, szódabikarbónát, nádcukrot szárazon összekevertem. Hozzákevertem a reszelt almákat, reszelt citromhéjat, beleadtam a 3 kanál mézet (folyós állagú akácmézet használtam), majd beleöntöttem a felolvasztott kókuszszírt. Fakanállal alaposan összekevertem, és mikor már tésztaállagú volt, letakarva hideg helyre tettem néhány órára.
Az eredeti recept szerint elnyújtható, majd kekszformázóval kiszaggatható. De én úgy ítéltem meg, hogy ez nehezen menne. Az ilyen tésztáknak más az állaga, mint a hagyományos liszt-tojással készülteknek. Tehát elég nehéz volt a tésztával dolgozni, ezért vizes kézzel nagyobb diónyi gombócokat formáztam, melyeket csak úgy két tenyérrel korong alakúra lapítottam, kb. fél centi magasra. A korongokat sütőpapírral bélelt tepsibe tettem kicsit távolabb egymástól, majd 180 fokosra előmelegített sütőben szép pirosra sütöttem. Sütés közben kicsit megnőttek. Nekem 15 perc alatt sült meg egy tepsivel, és ebből az adagból 2 nagy gáztepsivel lett + még 10 darab egy kisebben, tehát összesen 50 darab kb. 7 cm átmérőjű kekszem lett. A sütésre azért ügyelni kell, mert könnyen megég.
A készítés fázisai
Mikor kivesszük a sütőből lágynak kell lennie, kihűlés utánra megszilárdul.
Alig vártam hogy megkóstolhassam. Nagyon kellemes édeskés ízű, kívül kicsit ropogós, de belül gyenge, az almától kicsit "szaftos". Remélem, sikere lesz azoknál a kedves személyeknél, akiknek viszem.
A  receptet Henko-nál találtam, ő maga kísérletezte ki. Nagyon köszönöm neki, remekül sikerült!

2 megjegyzés:

  1. Ez megint nagyon finomnak látszik! Tetszenek ezek az új vonalas, egészséges receptjeid, nagyon!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Zsuzsa! Nekem is tetszenek, meg az is jó érzés, hogy lelkiismeret furdalás nélkül fogyaszthatóak. :)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...