Összes oldalmegjelenítés

2015. december 30., szerda

Nutella tiramisu

Nutella tiramisu

Hozzávalók:
300 g babapiskóta
3,5 dl tej
1 evőkanál porcukor
2 evőkanál cukrozatlan kakaó
2 evőkanál instant kávé (vagy+2 evőkanál kakaó)
2,5 dl hideg habtejszín
300 g Nutella
Egy kisebb formát béleljünk ki celofánnal.
A tej felét melegítsük meg, hogy felolvadjon benne hamar a kakaó és a kávé.  Először a meleg tejjel keverjük a porokat csomómentesre, majd mehet hozzá a többi tej is.
A kávés kakaóba áztatott babapiskótával béleljük ki alulról és oldalról is a formát. (Törjük őket a megfelelő darabra, ha kell.)
A tejszínből verjünk kemény habot és adagonként lazítsuk fel vele a Nutellát. Amikor már hagyja magát a Nutella, óvatosabban forgassuk bele a tejszín utolsó részleteit, hogy ne törjük a habot teljesen össze. Az elkészült krém felét öntsük a babapiskótával bélelt formába, jöhet rá egy újabb réteg áztatott piskóta, arra a krém maradéka és végül egy réteg áztatott piskótával fedjük be az egészet. Tegyük hűtőbe kb. 12 órára illetve, amíg annyira megdermed, hogy szeletelni lehessen. Tálalás előtt szórjuk meg cukrozatlan kakaóval, vagy durvára tört mogyoróval.
A recept  Corinne Jausserand NUTELLA című könyvéből van, Itt találtam, köszönet érte.
Minimális eltéréssel így csináltam - én a kávét kihagytam belőle, mert gyerekeknek szántam, tehát 4 kanál kakaóporral készítettem.Az áztató kakós tejbe pedig belekevertem 1 kanál porcukrot, ami az eredeti receptben nem szerepelt.
Mivel úgy tudtam, egyik barátnőm unokái itt töltik a téli szünetet, nekik készítettem ezt a finomságot. Aztán amikor odaértem vele, kiderült, hogy már egy órája hazaindultak...:( Nem vittem utánuk Mosonmagyaróvárra, hanem nekiültünk mi, nagyszülők, és elfogyasztottuk.
nutella tiramisu

Nagyon finom volt felnőtteknek is! :)
De...lehetett volna jobb is. Mostmár tudom, hogy legközelebb hogyan csináljam, ennek érdekében.
A recept ugyan áztatva írja a babapiskótát, de nem tér ki rá bővebben. Én épp csak megmártottam úgy, ahogy az egyéb tiramisuhoz szoktam(maradt is ki a kakaós tejből), de ennek az édességnek nem árt, sőt jót tesz, ha alaposabban el van áztatva a babapiskóta. És az se árt, ha a krém kicsit több, ha tocsogósabb, többet beszív a babapiskóta. 
Mi tejszínhabot tettünk rá, így is nagyon finom volt!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...