Összes oldalmegjelenítés

2015. december 27., vasárnap

Kossuth kifli

Kossuth kifli
Ez igazából nem is kifli, hanem egy tepsiben sütött vajas piskóta, amiből utólag pogácsaszaggatóval vannak kivágva a kiliformák.
Hozzávalók:
20 deka vaj
18 deka liszt(fele sima, fele rétes)
20 deka porcukor
4 tojás
késhegynyi sütőpor
1 citrom lereszelt héja
Tetejére:
sárgabarack lekvár(kb. 20 deka)
10 deka durvára vágott dió
Elkészítés:
A vajat a cukorral habosra keverjük, majd egyesével hozzáadjuk a tojássárgákat, mindegyikkel jól kikeverjük. Beletesszük a citromhéjat is. A tojásfehérjéket kemény habbá verjük és óvatosan beleforgatjuk a vajas-cukros-tojásos masszába, vigyázva, nehogy összetörjön. Hozzászitáljuk a sütőporos lisztet, elkeverjük. Vajjal kikent, liszttel meghintett tepsibe simítjuk a tésztát (kb. 1 centi magasan álljon a tészta a tepsiben!). A tetejét megkenjünk sárgabaracklekvárral, majd megszórjuk durvára vágott dióval. Közepesnél kicsit erősebb tűzön kb. fél óra alatt megsütjük. Miután kihűlt, pogácsaszaggatóval félholdakat (kifliket) szaggatunk belőle.
Előmelegített 180 fokos sütőben 35 perc alatt sütöttem meg.
Öt centi átmérőjű szaggatóval vágtam ki a kifliket. Nem számoltam, de elég sok lett.

Nagyon kapós volt karácsonykor - nem mindenki szereti a vajas süteményeket.
Itt találtam a receptet, nagyon örülök neki, mert könnyen, gyorsan elkészíthető és finom!


3 megjegyzés:

  1. Nagyon jól néz ki, én is szívesen kóstoltam volna. :-) Buék előre is!

    VálaszTörlés
  2. Nos, kicsit későn észleltem a hozzászólásokat....:)
    De azóta már ismét készült Kossuth kifli, a kisebbik unokám kérésére.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...