Összes oldalmegjelenítés

2015. november 13., péntek

Meggyes-mákos muffin

Meggyes-mákos muffin
Hozzávalók:
3 tojás
150 gramm cukor
1 cs vaníliás cukor
100 gramm margarin
1 kispohár natúr joghurt
150 gramm liszt
150 gramm darált mák
1 cs sütőpor
1 citrom reszelt héja
1 üveg meggybefőtt
A tojásokat a cukrokkal jól kikevertem. Hozzáöntöttem az olvasztott, de már nem meleg margarint, a joghurtot és ezekkel is egyneművé kevertem.  A lisztet szárazon összevegyítettem a mákkal, sütőporral, citromhéjjal, ezután beleforgattam a tojásos elegybe. A meggynek felét lisztbe forgattam és szintén a masszához kevertem. Szilikon muffinformákba kanalaztam a tésztát (a fomák 3/4 részéig), a maradék meggyszemeket a tetjükre szórtam. Eddigre már előmelegítettem a sütőt 180 fokra, és 30 perc alatt megsütöttem.
Nagyon finom, kellően "szaftos állagú", nem túl édes sütikéim lettek. Egy idős néninek vittem, aki bár 88 éves, élemedett kora kora ellenére még ő is aktív a konyhában. :) Főleg sütni szeret, most egy kis "reszelt túrós" volt éppen készen, ha valamelyik unokája vagy dédunokája beköszön, legyen mivel megkínálni.
Azért nagyon örült a sütikének, mindjárt el is kérte a receptet, és nem kellett leírnia, meg tudja jegyezni!
Szeretnék 88 éves koromban én is ilyen fitt lenni, mint Marika néni! :)


4 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...